We zijn in Slowakije - Reisverslag uit Levoča, Slowaakse Republiek van eduardenmanon - WaarBenJij.nu We zijn in Slowakije - Reisverslag uit Levoča, Slowaakse Republiek van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

We zijn in Slowakije

Door: Manon en Eduard

20 Augustus 2006 | Slowaakse Republiek, Levoča

Donderdagochtend rond half 11 vertrokken want vanaf die dag begon onze vakantie en kon alles dus rustig aan. De weg naar Berlijn ging goed en de auto deed het super. Na een beetje zoeken in Berlijn, kwamen we rond half 6 op onze camping. Midden in de stad, op een echte backpackerscamping, dus tent op tent. Uiteindelijk een plekje gevonden waar we ons paleisje konden opbouwen. En ook dat ging goed. Binnen een half uur zaten we voor de tent te kijken wat we die avond zouden gaan doen. Uiteindelijk hebben we door de stad gewandeld, een boekje van Berlijn gekocht en lekker gegeten bij een noodle-tentje. Met de metro terug naar het centraal station en daar teruggelopen naar de camping. Prima eerste dag.

Vrijdag hebben we vooral wandelend door Berlijn doorgebracht. We hebben vanalles gezien, veel foto´s gemaakt en ons verbaasd, of vooral Manon, over hoeveel Berlijn veranderd is. Eduard was er immers vorig jaar nog. Lekker gezeten bij Starbucks en ´s avonds op de kurfurstendamm een echte duitse curryworst gegeten. Wederom een heerlijke dag en redelijk op tijd naar bed omdat we de wekker om 6 uur hadden gezet.

Zaterdag vooral veel gereden. Om kwart over 8 reden we weg op de camping om ´s avonds om 8 uur pas weer in Slowakije op de camping aan te komen. Lange rit die erg indrukwekkend was omdat we door Polen kwamen. Op zich viel het mee, het eerste stuk was nog snelweg in aanleg en schoot dus niet op, maar daarna ging het snel. Bijna helemaal snelweg en vanaf Krakau binnendoor. Erg vermoeiend, maar toch wel mooi. Om 8 uur dus op de camping, al behoorlijk aan het schemeren, maar gelukkig wel nog de tent op kunnen zetten. En het ging alweer sneller. Daarna nog genoten van de schitterende sterrenhemel en de vele insecten.

En ja, nu zijn we dus in Slowakije. In Levoca om precies te zijn, midden in het Slowaakse paradijs. Het is echt supermooi hier. Net bij de plaatselijke VVV geweest en al flink wat plannen gemaakt voor de komende dagen. Eduard heeft al vanalles uitgedacht en de rol van reisleider een beetje op zich genomen. Net koffie gedronken, voor 50 cent, en zometeen gaan we de omgeving verder verkennen. We vermaken ons dus prima en gaan zeker genieten.

Wellicht eind van de week een nieuwe update.....

dikke kussen van Eduard en Manon

• 20 Augustus 2006 - 10:55

Manon:

PS. Als je op de naam van de plaats, Levoca dus, klikt dan kun je zien waar we zijn.

• 20 Augustus 2006 - 13:27

Marloes:

Hallo lieve schatten! Wat leuk dat jullie een site hebben gemaakt :o)
    Fijn om te lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn van een bijzondere vakantie. Auto loopt dus lekker, altijd handig om daar een goede koop in te doen... Ik moest ontzettend lachen om jullie pasfoto, echt super geestig, haha! Deze print ik dus uit en hang ik op, dat snappen jullie natuurlijk wel. Hele fijne dagen. Ben benieuwd naar jullie volgende update :o) Kussen en knuffels, Loes

• 20 Augustus 2006 - 13:53

Bert En Johanna:

Leuk om te lezen wat jullie meegemaakt hebben. we zijn nu al benieuwd naar het volgende bericht Heel veel plezier Dikke kus van ons.

• 20 Augustus 2006 - 17:02

Kim En Maarten:

Geweldig, echt iets voor jullie!! Die foto ook he, super!!! Wathebben die mannen toch om de touwtjes in handen te willen hebben. Zonder ons crijns-meisjes komen ze nergens!!! Heel veel plezier nog lieverds! Tot snel xxx

• 22 Augustus 2006 - 09:07

Laurens:

Hoi Eddie en Manon, Leuk dat we op deze site kunnen lezen hoe het met jullie gaat en waar jullie nu zitten. Als het goed is hebben we vanavond ook internet thuis. Ben gister de hele dag bezich geweest kabels door het huis te leggen, hahaha. Ik zal vanavond de site even aan Willian laten zien. Ze is ook benieuwd. Veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende berichtje van jullie. Groetjes, ook van Willian, Laurens.