We zijn in Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van eduardenmanon - WaarBenJij.nu We zijn in Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

We zijn in Praag

Door: Manon en Eduard

28 Augustus 2006 | Tsjechische Republiek, Praag

Internet is hier stukken duurder, dus deze keer een kort berichtje uit Praag. Het is hier fantastisch. We zijn gisteren aangekomen en staan op een kleine schattige camping aan de rand van Praag. Bij aankomst een beetje regen, maar snel daarna droog zodat we de tent snel konden opbouwen voordat we de mooie stad gingen bekijken. Heerlijk gegeten en nog beetje rondgewandeld. Vandaag zijn we vooral veel aan het kijken en aan het genieten van onze laatste dagen vakantie. Morgen gaan we ook nog hier rondkijken en woensdag rijden we terug naar Nederland en slapen we in Limburg, toch pap? En donderdag weer thuis.

Slowakije hebben we dus achter ons gelaten. Het was zeker de moeite waard, alhoewel we na een week allebei wel weer toe waren aan een nieuwe omgeving. Na ons laatste berichtje op dinsdag, zijn we woensdag een dagje gaan relaxen in aquacity. Dit is een zwembad anex kuuroord waar we voor minder dan 30 euro de hele middag hebben gebadderd en genoten van de sauna en andere ontspannende baden. Donderdag een nieuwe poging om naar de hoge tatra te gaan. En dat is gelukt. Het was nog steeds niet super helder, maar vanaf 1700 meter hadden we een mooi uitzicht. Ruim 4 uur bezig met naar beneden wandelen, maar absoluut de moeite waard. Vrijdag en zaterdag nog vanalles in de omgeving bekeken, zoals de ijsgrotten en een tweetal meertjes. Zaterdag ook nog wezen mountainbiken in de lage tatra, maar dat viel wat tegen. Pfff, hoge bergen, zelfs in de lage tatra. En dan ook nog een redelijk slechte fiets...tja.
En zondag dus op tijd opgestaan en naar Praag. Bijna 600 km, grotendeels geen snelweg. Gelukkig ging het snel en nu kunnen we dus van Praag genieten.

We vermaken ons dus nog steeds en toen we net een goedkoop vliegticket naar Madrid zagen, twijfelden we even. Maar ja...ander keertje. Tot woensdag, donderdag of wanneer dan ook.

xx

• 28 Augustus 2006 - 14:07

Willian En Laurens:

We hebben nu eindelijk internet. Fijn dat het allemaal goed met jullie gaat en dat jullie het naar jullie zin hebben.Tot horens. groetjes van ons.

• 28 Augustus 2006 - 19:54

Bert En Johanna:

Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen.Zonder regen en als het kan met een zonnetje. Als de tent nat is kunnen jullie die eventueel op onze of opa's zolder drogen.Groetjes aan de familie in Limburg en een goede reis terug.groetjes van ons.