Preikestolen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Preikestolen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Preikestolen

Door: Eduard

25 Juli 2007 | Noorwegen, Oslo

Na Oslo achter ons te hebben gelaten, zijn we naar Voss gereden. Onderweg nog een stafkirke bezocht. Hier staat Noorwegen o.a. bekend om, dus een bezoekje waard.

Vlakbij Voss zaten we op een fantastische camping die aan een grote waterval was gelegen. Erg mooi en een prachtig geluid. Je had er gelukkig niet veel last van met slapen. We hebben in Voss geraft, wat erg spectaculair was. De foto's zullen dit zeker nog gaan bevestigen.
Verder van de week nog een bezoek aan Bergen gebracht. Eurpa's stad waar de meeste dagen per jaar regen valt, maar liefst 275 dagen. Gelukkig hebben wij het droog gehouden. In Bergen zijn traditionele houten huisjes te bekijken, grappig om te zien.

Hierna doorgereden naar Jondal, waar een we gletsjertocht hebben gemaakt en hebben wildgekampeerd. Wildkamperen was erg leuk, zaten aan het water dus konden zwemmen. Was wel erg koud, maar ja even doorbijten. De gletsjertocht was zeker afzien. Ruim 4,5 uur gelopen. Berg af is niet zo erg, maar berg op des te zwaarder. Gewapend met een pikhouweel gingen we tekeer. We zaten ook aan elkaar vast voor de veiligheid. Was een spannende en enerverende tocht.

Nu zitten op de camping Preikestolen, waar we ook klim hebben gemaakt naar dit bekend plateau, waar vanaf je een schitterend uitzicht hebt over een fjord. Erg mooi.

Morgen helaas alweer op de terugweg naar huis. We hebben in ieder geval genoten van deze twee mooie weken. Ik hoop jullie snel allemaal te zien, zodat ik alle verhalen zelf kan vertellen. Bedankt voor de reacties en tot snel.

Eduard

• 26 Juli 2007 - 08:47

Marloes:

Hai Eduard,
    Ik heb even met grote ogen over je gletsjertocht gelezen. Tjee, wat een ervaring ben je nu rijker. Wel heel gaaf om te horen wat je allemaal al gedaan hebt, ik ben echt benieuwd naar de foto's die bij het verhaal passen. En respect hoor dat je toch in het water bent gesprongen. Ik heb zelf in Zwitserland meegemaakt hoe koud zo'n rivier kan zijn als het gevuld is met smeltwater. Ik heb er slechts mijn grote teen in gestoken en dat vond ik al een prestatie, haha. Een goed reis terug naar huis en tot snel!
    Groetjes,
    Marloes

• 27 Juli 2007 - 16:47

Manon:

En nu bij het goede bericht: bijna thuis. Jippie....!

Kus