It`s raining cats and dogs!! - Reisverslag uit Sendai, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu It`s raining cats and dogs!! - Reisverslag uit Sendai, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

It`s raining cats and dogs!!

Door: Eduard

24 Mei 2010 | Japan, Sendai

Hallo allemaal,

Even een update vanuit Sendai. Zoals de titel al zegt is het echt slecht weer. Het komt met bakken uit de hemel!! Dus alle tijd om een nieuw stukje te typen.

Vanochtend vol goede moed, ondanks de regen, naar Matsushima gegaan met de trein. Dit plaatsje ligt in een baai en voor de kust liggen honderden kleine eilandjes. Het is een van de mooiste plekjes in Japan (als de zon schijnt, haha)! Gewapend met de paraplu en onze jassen vanaf station naar de kust gelopen. Echter tegen de wind zijn niet alle paraplu`s bestand, dus mijn paraplu gaf het al snel op. Dan maar onze poncho`s uit de tas getrokken. Nat worden we toch!!!
Omdanks de regen was het aanzicht vanuit de haven en de enkele eilandjes al mooi, dus we kunnen ons voorstellen hoe het er met een zonnetje en 25 graden uitziet. Nog even rondgelopen, maar na een uurtje naar het station gelopen, doorweekt als we waren.

Terug in Sendai besloten om een leesboek te kopen en ons terug te trekken in ons hotel voor de regen. Nog even een paraplu gekocht voor mij. Zo trots als een pauw liep ik in het station met mijn automatisch uitklapbare paraplu. Zo eens lekker proberen in de regen. Vanuit het station is het maar 50 meter naar de boekwinkel.
Ik klapte mijn paraplu uit en trotseerde de regen. Ik was halverwege en lekker droog, maar toen die windvlaag. Hij trok aan de plu en ik rende richting de winkel, nog een paar meter....maar dan nog een windvlaag en mijn plu klapte om en was kapot!! Manon natuurlijk in een deuk en gelukkig kon ik er zelf ook om lachen.
Die Jappen kunnen zich beter bezig houden met het maken van elektrische apparaten en Toyota`s (he pa en Laurens) dan met paraplu`s.

Nog even terugkomend op ons vorige stukje hebben we afgelopen vrijdag dus lekker gerelaxed in een lekker zonnetje. Erg prima, z`n dagje, hoewel ik vaak moeite heb met nietsdoen op vakantie.
Zaterdag naar Nara en Kyoto geweest, ook weer mooi. Hoewel je toch wel een beetje een tempel overkill krijgt. De dag afgesloten met een lekkere okonomiyaki in Kyoto. Zoals eerder verteld een soort omelet van de bakplaat met groentes en evt vlees of vis. Gisteren dus vanuit Osaka naar Sendai. Om even een beeld te krijgen, dit is bijna 5 uur treinen en dan ben je ook 900 km naar het noordoosten opgeschoven. Bizar eigenlijk.

Voor nu gaan we lekker genieten van onze kop koffie en cappucino vanachter het hotelraam en wachten op de dag van morgen, wanneer de zon weer beloofd te gaan schijnen!

Groetjes uit Sendai en tot van de week in Tokyo!

• 24 Mei 2010 - 21:08

Pa En Ma:

Hallo Eduard en Manon, wat jammer dat jullie nu zoveel regen hebben.Ja, dan toont alles echt veel minder mooi.Maar goed, een dagje niets doen in je vakantie is zo gek nog niet hoor. Jullie hebben anders straks nog minstens een weekje vakantie nodig om bij te komen van deze Japanse reis.Hier hebben we prachtige pinksterdagen achter de rug, met volop zon.Vandaag met Tymen en Eefje gefietst,ongeveer 64km.dus niet gek voor ons doen.Er was wel veel wind.Morgen nog een dagje vrij,en dan is het al zo tijd om de andere vakantiegangers op te halen.Nou,we hopen dat de zon weer gauw gaat schijnen, om voor jullie de laatste dagen nog heel mooi te maken. Dikke pakkerd van ons.

• 25 Mei 2010 - 08:56

Go:

still waiting patiently....net als jullie trouwens.....wat jammer dat de zon zich zo wienig laat zien, maar jullie genieten toch gewoon wel van jullie vakantie zo te lezen :)

• 25 Mei 2010 - 11:40

Tineke:

Hela daar allebei.Wat een geweldige reis maken jullie alweer en wat een lekkere uitgebreide verslagen.Ik liep met jullie mee in de regen en probeerde de plu nog te redden maar helaas...........Hm sorry de verhalen spreken dus erg tot de verbeelding!! Jullie hebben nog lekker een weekje te gaan dus geniet ervan voordat je het weet zit je weer achter de gahaktballen (trouwens ook best lekker

• 25 Mei 2010 - 11:43

Tineke:

Tja en dan druk je ergens verkeerd op en is ineens de reactie geplaatst terwijl ik nog niet klaar was met typen haha Dus ik maak het nog even af .Ik wou nog zeggen dat we inmiddels wel een heerlijk zomerweekend hebben gehad hier,hopenlijk houd het mooie weer aan dan vallen jullie met je neus in de boter als je terugkomt.Enfin zover is het nog niet maak er nog een mooie week van
    !!Dikke xxxx

• 25 Mei 2010 - 12:21

Michiel:

He Ed en Manon,

Mooi dat jullie het weer naar je zin op deze reis. Veel plezier nog de laatste dagen.

@Ed: laat je me even weten welk weekend je misschien weer naar Groningen kan komen, dan kunnen we proberen allemaal vrij te houden. En we moeten die datum voor de bbq in arnhem gaan plannen. Hebben wel even contact als je terug bent.

Groeten,
    Michiel

• 25 Mei 2010 - 14:50

Remco :

He Manon en Eduard,

Vandaag eindelijk eens de tijd genomen om jullie verslagen te lezen. Wat een actief stel!!!

Heel veel plezier de laatste dagen.

• 26 Mei 2010 - 15:51

Mijke, W. En L.:

Hee Eduard en Manon,

sorry voor de late reactie.
    Balen dat jullie toch zoveel regen hebben! Dat is niet de bedoeling van een vakantie. Zeker niet als de paraplu's te wensen over laten. Maar gelukkig hebben ze meer verstand van Toyota's (en anders goed spul), die zijn niet kapot te krijgen.

We zijn benieuwd naar de foto's!!

Genietse nog even en tot gauw.

Groetjes van ons.

Ps. Mijke kan in d'r handjes klappen.

• 26 Mei 2010 - 20:54

Raymond En Inge:

Kon'nichiwa gurbutorottzu.

Suteki na anata ga Nippon de tanoshii jikan o sugosu o yomi kudasai.

Ja ik spreek ook mijn woordje mee over de grens. dat hadden jullie niet verwacht he... haal de vertaalmachine er maar bij...heb ik ook gedaan. (sh#t moet ik eigenlijk niet zeggen maar niemand bezoekt deze site toch ;-) )

Die paraplu zouden we vandaag ook hier in good old holland ook hard nodig hebben gehad (de intacte versie dan)...man, wat heeft het hier geregend.
    Maar ach zo nu en dan moet er regen vallen he...

Hey geniet nog van de laatste dagen in het verre oosten en geniet van de rijzende zon als je hem vanmorgen ziet.

Ksoku ni