When you make a decision.... - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu When you make a decision.... - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

When you make a decision....

Door: Manon

13 Mei 2010 | Japan, Hiroshima

....act on it and stick to it!
Vanaf nu ons motto voor deze reis. En je moet ook wel als je besluit een wandeltocht in de Japanse Alpen te maken en vervolgens op 2200 meter hoogte erachter komt dat er nog sneeuw ligt! En dat in mei!!!
We vonden al dat de mensen ons raar aankeken, maar eigenlijk doen ze dat de hele tijd, dus ja! Dus nadat we anderhalf uur in een gammele bus hadden gezeten om vervolgens een soort kabelbaan (a 20 euro per persoon enkele reis!) naar boven te nemen, zat er niks anders op dan beetje naar de sneeuw te kijken, paar mistige foto's te maken en maar weer naar beneden te gaan (weer 20 euro pp) En gezien ons nieuwste motto: met een glimlach!

Kortom, we maken nog steeds vanalles mee! Vanuit Nagoya (waar de Ipad uiteraard uitverkocht was) met de trein naar Takayama. We hadden een hostel in Zenko-ji tempel geboekt en dat was echt heel gaaf. Slapen misschien wat minder comfortabel, maar wel bijzondere omgeving. Takayama is een schattig dorpje aan de voet van de Japanse Alpen. Doel was vooral om vanuit hier dus een spectaculaire wandeling te maken. Maar inmiddels is wel bekend hoe dat ging. Na Takayama hadden we 2 nachten gereserveerd in Toyama om ook vanuit hier de Alpen in te gaan. Gezien de eerdere ervaringen en vooral de slechte weersverwachtingen, hebben we de plannen gewijzigd en zijn we naar Kanazawa gegaan. En dat was een goede keuze!! Super leuk stadje met een van de mooiste kastelen in Japan. Echt prachtig (en dat vind ik niet zo heel snel van een kasteel). Verder vooral lekker rondgewandeld en beetje van de stad genoten (en van het feit dat het droog was). Oh en niet geheel onbelangrijk: de eerste Japanse Starbucks mok. Joehoe...!

's Avonds in het hotel nog even gebadderd in de 'spa' van het hotel. De Japanners houden van badderen, dus veel (luxere) hotels hebben zgn. 'onsen'. En ondanks we ons hotel gewoon in de Lonely Planet hebben gevonden, had ons hotel dat ook. Daar loop je dan in je Japanse (soort van) pyama door het hotel. Uiteraard voor mij de broek ongeveer 15 cm. te kort, maar wie ziet dat nou, haha!

Vanochtend vroeg vertrokken met de trein richting Hiroshima. In eerste instantie wilde we eerst naar Kyoto, maar weer werd er daar niet beter op. Dus dan zoek je de zon gewoon op! Onderweg nog gestopt in een leuk stadje en daarna door met de trein. Nu zitten we 600 km verderop dan vanochtend en hebben we een hotel van hetzelfde keten (dus weer lekker badderen)! We blijven nu 3 nachten hier om de stad goed te bekijken (we liepen straks al voorbij het atoombom-monument en dat is erg indrukwekkend) en wat plaatsen in de omgeving te bezoeken. Volop plannen dus, maar daarover later meer.

We zijn nu een week hier en echt ongelooflijk wat een indrukken. Echt allemaal bijzonder en ondanks dat het niet allemaal even goedkoop is, gaan we gewoon genieten en maken we de balans wel op als we terug zijn. Want 'When you make a decision....' En Japan is zeker een goed besluit!

Jullie allemaal genieten van het lange weekend (sorry voor degene die wel moeten werken) en we kijken uit naar jullie reacties!

Veel liefs uit Hiroshima!

• 13 Mei 2010 - 14:40

Mijke, W En L.:

Hee luitjes,

leuk zo'n besneeuwde bestemming. Maar gelukkig kunnen jullie weer naar beneden en een andere lokatie opzoeken. hiroshima lijkt me een indrukwekkende beleving. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Vooral als je je bedenkt dat in 1945 de stad gewoon letterlijk weggevaagd is. Nou, ik zou zeggen, "geniet" van hiroshima en geniet van de rest!

groetjes van ons.

• 13 Mei 2010 - 16:46

Doreen En Jeroen:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Hier mis je niks, koud is het nog steeds en grijs ook.
    Kun je toch beter sneeuw op een berg hebben, niet waar??
    Liefs, Jeroen en Door

• 13 Mei 2010 - 19:49

Kim:

Hey wereldreizigers!!

Coole foto's en coole verhalen!! Hier is het inderdaad nat, koud, grijs en somber!!
    De badkamer begint ergens op te lijken, morgen de laatste tegels erin en dan de afwerking!! Kan ik ook lekker bubbelen, in mijn eigen spa!!! Max is er ook wel klaar mee, allemaal die drukke mensen bij ons over de vloer!
    Komende maandag het gesprek van de waarheid op t werk, dus ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik hou jullie wel op de hoogte!! Heel veel liefs en een hele dikke kus van Max! Veel plezier nog xxxxxxxx Miss you

• 13 Mei 2010 - 19:53

Kim:

Oh, duh, heel goed opgelet. De foto's zijn van jullie vorig avondtuur! Pfff! Hoor je alle mensen al denken; foto's.....welke foto's!?!.... Ik heb geen foto's gezien van Japan!?! Hihi!! Fopje!!!

Ik ga zo maar slapen, heb t nodig volgens mij!!! Doei xxx

• 14 Mei 2010 - 15:09

Tineke:

Hela hola Gauw nog even gekeken en alweer een nieuw verslag Leuk!!! Byzonder land zo te lezen en ja Manon jij zal daar zeker wel op vallen met jou lengte denk ik.Nou dan kom je niet in de verleiding daar eens een paar leuke nieuwe broeken te gaan kopen haha.Hiroshima zal wel een byzondere ervaring zijn denk ik zo.Hier is het qua weer misschien vergelijkbaar hoewel je hier niet in de gelegenheid bent om 600km verderop te trekken binnen de grenzen van ons landje en dan hopen dat de zon daar wel schijnt.Maar voor morgen betere berichten geloof ik .Ik zal Arnhem de groeten doen van jullie misschien zie ik nog enige herkenning binnen de hekken van de Zoo van onze voorouders.Geniet verder van jullie byzondere reis en maak je geen zoregen om de financien ,geld is er voor gemaakt om te rollen toch Dikke xxx

• 15 Mei 2010 - 08:22

Mam En Huub:

Hey globetrotters,

Allereerst vele groetjes, hier vanuit het bewolkte en niet zo warme Luxemburg. Eindelijk internet dus vandaar deze late reactie.
    Het blijft voor ons nog altijd verwonderlijk dat we niet meer op een kaartje hoeven te wachten om te lezen dat jullie een supertijd beleven en dat alles goed gaat. We wachten met smart op de eerste foto's, hè Kim!!
    Nog veel plezier en met het zien van indrukwekkende dingen.
    Veel en dikke knuffels.

• 15 Mei 2010 - 11:25

Thai:

hier 38 graden

• 15 Mei 2010 - 19:49

Pa En Ma:

Hallo avonturiers,
    Wat is het toch weer leuk om jullie reisverslag te lezen!Wij hebben onze vakantie er weer opzitten,we hadden een leuk huisje met uitzicht op de wijnbergen.Beetje jammer dat de zon zich bijna niet liet zien, maar ondanks het koude weer hebben we het heel leuk gehad.Dikke kus van ons en veel plezier verder.

• 15 Mei 2010 - 20:01

Inge En Raymoundo:

Hee jullie daarrrrrropschopschop.

Maak ons maar weer gek met al dat moois wat Japan jullie te bieden heeft....luxe hotels met spa's,bergen met sneeuw en steden die beroemd zijn geworden omdat er een iemand een bommetje op liet vallen...en ik zeg nog zo....

Maar ik geloof direct als jullie zeggen dat Japan een onbeschrijflijk mooi land is. Nu dat ik er over na denk(ik blijf mezelf verbazen!)wij hebben ook een beetje Japan hier op de slek...we hebben sony,een japans braggel staat hier naast de deur en toen ik het keukenkastje open deed kwam me de konimex tegen moed...hoe oosters wil je het hebben!

Heb nog gruwelijk veel plezier daar in het verre oosten en snuif maar veel................cultuur op.

Inge wil trouwens niets met dit berichtje te maken hebben!

• 16 Mei 2010 - 07:08

J, V & E:

Dag buurtjes!

Zo te horen hebben jullie het erg naar de zin! Klopt het dat Hiroshima echt zo'n hypermoderne stad is geworden?

En...?? De iPad al ergens in handen gehad? In NL komt deze pas in juli...

We hebben de tijdelijke bewoners van jullie huisje al gezien (toen we gisteren buiten bezig waren). Oja, en jullie hebben er een nieuwe overbuurvrouw bij! Dat huis met die donkere plisé's, daar hebben ze een dochter gekregen (Senna).

Groetjes en nog een hele goede tijd!

Jeroen, Valerie & Elianne

• 16 Mei 2010 - 09:12

Pierre En Tilly:

Wat een leuk verslag weer. Wij hebben de weg alweer gevonden en vermaken ons best hier! Het weer zit alleen niet mee maar je kunr niet alles hebben!
    Gisteren op jullie fietsen boodschappen gedaan in Kroonenburg. Pierre op Eduard's fiets was een foto waard geweest.
    Centrum Arnhem doen we steeds te voet, hele leuke winkeltjes gevonden.
    Jullie huis staat er goed bij en de planten doen het goed.
    Vanaf jullie computer nog veel plezier gewenst.
    Liefs van Pierre en Tilly

• 17 Mei 2010 - 12:49

Inge:

He Saampjes,

Wat een verhalen weer!! Ik moest wel lachen toen ik las van de sneeuw want dat is ook weer een bijzondere actie, hihihhahaha Had ik ook kunnen doen. Maar het belangrijkste is inderdaad jullie instelling, en je maakt het wel even mee! Ik vind het stoer dat jullie een reis plannen, boeken en GAAN! Geniet er nog even van en ik hoop jullie snel weer te zien.
    Dikke kus

• 19 Mei 2010 - 08:10

Pierre En Tilly:

In Arnhem nog alles oké.
    Gisteren naar het Nationale Park De Hoge Veluwe geweest en een bezoek gebracht aan het Kröller-Müller museum.
    Geweldig! Aan het eind van de middag nog van de zon genoten in jullie tuin.
    Het weer begint op te knappen,het zal elke dag beter worden.
    Dus vanaf vandaag wordt het fietsen en genieten van de mooie omgeving.
    Veel plezier nog en ik hoop dat jullie geen last gaan krijgen van een staking!

Liefs,
    Pierre en Tilly