Paraplu-oorlog in Osaka! - Reisverslag uit Osaka, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Paraplu-oorlog in Osaka! - Reisverslag uit Osaka, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Paraplu-oorlog in Osaka!

Door: Manon

21 Mei 2010 | Japan, Osaka

Hallo allemaal,

Nu de zon weer schijnt en het weer ongeveer 25 graden is, kan ik met een lach op mijn gezicht schrijven over de paraplu-oorlog in Osaka. Want jeetje, nooit geweten dat er zoveel paraplu's in een land konden rond zwerven. Om maar gelijk even wat duidelijkheid te verschaffen, de afgelopen 2 dagen hebben we ondanks de hoge temperaturen flink wat regen gehad. En werkelijk elke Japanner pakt bij het eerste beste spatje regen de paraplu erbij. Dus toen we gisterenochtend (in de regen) naar het station liepen (gezellig met ons tweetjes onder een kleine paraplu) hebben we ons een weg moeten vechten tegen de stroom mensen in. Hysterisch gewoon, maar stiekem best leuk. En aangezien ik nog steeds een van de langste mensen ben, knal ik gewoon lekker door. Gaat prima, haha. Overigens hoor ik er nu helemaal bij: heb namelijk eergisteren mijn eigen doorzichtige paraplu gekocht. Helemaal te hip natuurlijk. Nu mijn mondkapje nog en ik lijk bijna (nou ja....ahum) een echte Jap!

Maar Osaka dus. De bedoeling was eigenlijk om na Beppu (Kraft) naar Kyoto te gaan, maar blijkbaar hadden we hier toch beter wat eerder een hostel kunnen zoeken. Alles redelijk vol of voor hogere prijzen. Op advies van een Japanner in Beppu zijn we nu in Osaka wat maar een half uurtje van Kyoto is. Erg veel te beleven hier en bovendien hebben we met behulp van die kerel via een Japanse site (waar wij niks van snapten uiteraard) een luxer hotel geboekt voor een relatief lage prijs. Wederom met 'onsen' en we zitten op de 28e etage. Erg cool!

Gisteren uiteraard wel naar Kyoto gegaan. Daar hoopten we het echte Japanse gevoel te ontdekken en dat is gelukt. Wat een gave stad. En wat hebben we veel gezien en gelopen op 1 dag. Gave foto's ook, maar daar moeten jullie nog even op wachten. (internet kost in dit luxere hotel helaas 5 euro per uur en foto's uploaden kost ongeveer een uur....!)
Veel tempels gezien, veel leuke Japanse straatjes, honderden kids die op schoolreis waren (en allemaal 'hello how are you' moesten proberen) en heel veel mooie dingen. Uiteraard ook gezocht naar Geisha's alhoewel dat erg lastig was. 's Avonds hadden we geluk, ongeveer 5 seconden een geisha gezien. Maar met alle toeristen die haar op stonden te wachten, wist ze niet hoe snel ze in de taxi moest komen. Hoezo aapjes kijken.....maar uiteraard keken wij mee!

Vandaag gaan we eens dagje rustig aan doen. Ze hebben hier inderdaad wel stranden, maar dat is iets verder weg en aangezien we vandaag eens liever niet 4 uurtjes willen treinen... Overigens klopt het wel dat het aantal stranden hier beperkt is en het schijnt dat de Japanners ook alleen maar zonnen en in zee zwemmen in juli en augustus. Simpelweg om de reden dat het zo hoort!! Morgen dagje Nara (stadje in de buurt) en dan begint de laatste week alweer. Maar nu eerst genieten en lekker niks doen.

Pap, ik hoop dat je dit nog leest, maar veel succes bij de Roparun! En voor de rest: geniet van het aankomend pinksterweekend. Zondag of maandag hopen we (vanuit Sendai) weer een volgend stukje te plaatsen. Oh en Inge en Raymond: succes met verhuizen??? (of is dat te vroeg)

Tot snel allemaal, we'll stay in touch!

xx

• 21 Mei 2010 - 06:09

Janneke:

Nonie en Eduard,

dankjullie wel weer voor jullie fijne verhaal!
    Geniet van jullie offday!

Grtz

• 21 Mei 2010 - 07:27

Mink:

Hallo beitjes

Heb inmiddels alle verslagen gelezen;
    Helemaal jaloers natuurlijk.
    Volgens mij Manon moeten we bij de ASK een paar dagen "dicht" om jou enthousiaste verhalen allemaal te verwerken. Zie het helemaal voor me.

Nee dan was mijn all-inn Turkijke-tripje wel heel erg saai; maar wel wel lekker ....

Geniet ze allebei en tot 31 mei; wat zal die overgang groot zijn....

cu Mink

• 21 Mei 2010 - 09:55

Gootje:

Ik zie jullie al helemaal gaan tegen de stroom in met de pluutjes, wat geweldig moet dat zijn geweest :)

Update over het huis: laatste bod gedaan, dus na het weekend weten we of we de trotse eigenaar zijn van een prachtig herenhuis :)

kus Go

• 21 Mei 2010 - 15:36

Ghislaine:

Dag Manon en Eduard!
    Wat een mooie reis zeg..Ik hoop dat alles goed met jullie is! Leuk dat jullie weer op avontuur zijn, zo te lezen helemaal dikke prima! Super om dit allemaal te lezen, geniet er maar heel erg van! Op naar nog meer mooie verhalen en belevenissen...!HAve fun!
    Dikke kus Ghislaine

• 21 Mei 2010 - 20:47

Raymond En Inge:

Hoe jullie het brengen zorgt ervoor dat onze interesses enorm gewekt zijn en Japan echt een bijzonder land is. Vooral dat onsen lijkt me wel wat!! Hoewel we bijna onze eigen ons kunnen testen. Na nog wat kleine tegenslagen, waardoor de bom weer eens ontploft is, lijkt het er vooralsnog op dat morgen de verhuizing plaats gaat vinden, nadat de laatste zaken geregeld worden. En uiteraard spullen ombrengen! Na een dag als vandaag zouden wij graag in jullie schoenen staan en alle cultuur opsnuiven, komen jullie klussen en verhuizen!!?? De laatste lootjes voor ons en voor jullie, pas net over de helft.....

• 22 Mei 2010 - 18:46

Pierre En Tilly:

Leuk verslag weer en zo'n doorzichtige paraplu lijkt mij wel leuk. Gelukkig hebben wij die hier niet nodig, het weer is opperbest.
    We hebben veel gefietst en veel van de omgeving gezien. We zullen uitgebreid verslag doen als jullie weer thuis zijn. Gelukkig duurt dat voor jullie nog even!
    Geniet ervan en tot gauw.
    Liefs,

• 23 Mei 2010 - 10:27

Pa En Ma:

Hallo eduard en Manon,
    eindelijk ook een reactie van ons. Het is nu zondagmiddag en de zon schijnt ook hier lekker. Maar toch de hoogste tijd om eens op de computer te kijken of er weer een super leuk verhaal is binnengekomen. En jawel hoor , die is er al heel lang. En zelfs laurens heeft nog niet gereageerd, het lijkt alsof we druk zijn.Nou de week is omgevlogen,maar als ik jullie verhalen lees,waren het allemaal simpele dingen waar wij ons mee bezig hielden. Wij zijn ook heel benieuwd naar jullie foto's,dat wordt straks vast een heel mooi dik boek.Geniet nog lekker van alle bijzondere dingen in Japan, want wat vliegt de tijd hé.Als je ervoor staat lijkt een vakantie van drie weken lekker lang, maar ik heb zo'n idee dat jullie nog lang niet uitgekeken zijn.Dikke kus van ons.

• 25 Mei 2010 - 18:02

Pierre En Tilly:

Leuk verslag weer, jammer dat het zo regent.
    In Arnhem de laatste dagen geen last van gehad!
    Inmiddels hebben we Arnhem, na een fijne tijd, weer verlaten en zijn op dit moment weer in Beek gearriveerd.
    Op onze terugweg hebben we Inge en Raymond in hun nieuwe huis bezocht en natuurlijk asperges meegenomen, waarvan we zojuist heerlijk hebben genoten!
    Volgens ons hebben de koolmeesjes, die in julie tuin logeerden, vandaag ook hun huisje verlaten.
    Veel plezier nog de laatste dagen en we bellen als jullie terug zijn.

Liefs, Pierre en Tilly