Wat gaat de tijd toch snel... - Reisverslag uit Tokio, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel... - Reisverslag uit Tokio, Japan van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel...

Door: Manon

28 Mei 2010 | Japan, Tokio

....want hier staan we dan. Achter een computer in weer een andere hotel lobby en nog maar een paar uurtjes te gaan. En dan te bedenken dat het 3 weken geleden is dat we vandaag voor de eerste keer shibuya-crossing overstaken (wel meerdere keren eigenlijk --> gewoon omdat het kon!!) Jullie hebben nog een paar dagen verslag te goed en dat is toch leuker om te lezen dan alleen maar te horen 'hoe fantastisch het allemaal was!'

Dus back in Tokyo! Vanuit een zonnig Sendai (Ja de zon scheen toen we vertrokken!!) op tijd met de trein richting Tokyo. Snel spullen naar hotel want doel die dag was de plaats Ito: een stad iets ten zuiden van Tokyo aan de kust. En aangezien de zon scheen...! De treinrit alleen al was fantastisch, mooi uitzicht langs de kust. Het strand in Ito was wat minder mooi dan we verwacht hadden, maar pootje baden in de 'Pacific' kan ook wel als het strand niet mooi wit is. Prima vermaakt dus. 's Avonds rondgelopen in omgeving van het hotel en heerlijk gegeten. Soort van tapas met Japanse draai eraan gegeven. Erg lekker!

Woensdag stond een bezoek aan Mt. Fuji op de planning. Volgens internet zou het mooi weer moeten worden, maar de realiteit bleek minder positief. Nu zijn we een beetje regen wel gewend, nadeel is alleen dat door de vele lage wolken Mt. Fuji totaal niet zichtbaar was. Ook niet eens een beetje....tja....Sta je dan met je goed fatsoen en je camera!! Toch maar naar het Visitors Center gegaan om in elk geval wat meer info over hoogste berg in Japan te krijgen. En wat is ie mooi....
Dag afgesloten met lekkere sushi. Blijft toch spannend om iets in het japans te roepen en dan hopelijk de sushi te krijgen die we denken lekker te vinden. Gelukkig bij mij elke keer goed gegaan, maar Eduard had een keer minder geluk. Je had z'n gezicht moeten zien, haha! Maar uiteindelijk zeker genoten!

Gisteren eens niet met de trein op pad, maar gewoon lekker een dagje in Tokyo rondgehangen. Ons schone broer Raymond had een hele verlanglijst doorgegeven...hadden we wel een dag voor nodig (haha, nee hoor, ik overdrijf graag en we zijn er bijna geen meter voor omgelopen!) Overigens zijn we 's ochtends eerst de Tsukiji vismarkt gaan bezoeken. Wat je daar ziet (en ruikt!). Echt weer een unieke Japan-ervaring. Sowieso allerlei soorten vis (en de vele restanten die overal liggen), maar vooral bijzonder zijn de vele mensen die kriskras rondrijden en rennen. Ik wist niet waar ik moest staan, stond overal in de weg. Hysterisch gewoon. Erg leuk om de dag mee te beginnen. Dag vervolgd dus met beetje shoppen en koffie drinken (ja bij Starbucks) en eind van de middag terug naar het hotel. Want voor 's avonds hadden we baseball kaartjes geregeld van de Yomiuri Giants, oftewel een van de beste teams van Japan en spelend in Tokyo Dome (met capaciteit van ruim 55000 plaatsen). Echt heel gaaf. Uiteraard hadden ze gewonnen en wij hebben onze ogen uitgekeken. Blijkt dat sport de mensen hier helemaal los krijgt: gillen, zingen, klappen... niet normaal meer. Maar echt super dus.

En vandaag dus alweer de laatste volle dag. We wilden niet de hele dag door de stad slenteren, dus zijn we vanochtend met de trein naar Mt. Takao gegaan. En voor de eerste keer in die 3 weken hadden we eindelijk zon in de buurt van een berg. Oke, dit is eigenlijk niet eens een berg met z'n 600 meter hoog, maar wel erg leuk om te 'beklimmen' en beetje te genieten van het uitzicht, met bij mooi weer evt. zelfs Mt. Fuji. Jullie kunnen het vast raden: Mt. Fuji niet gezien, maar wel een super leuke wandeltocht naar boven. Best nog wel pittig hier en daar, maar prachtige omgeving maakte alles goed.

Dan is de cirkel alweer bijna rond. Gaan zometeen nog hapje eten en dan tassen inpakken en op tijd naar bed. Morgen lange vlucht voor de boeg en vanwege de stakingen vliegen we vanuit Londen niet rechtstreeks naar Dusseldorf, maar via Frankfurt. Dus 3 uurtjes langer onderweg dan gepland. Gelukkig zijn onze lieve taxichauffeurs hier niet van onder de indruk en worden we gewoon opgehaald (dankjewel D&J).

Zoals jullie misschien al hadden begrepen hebben we echt genoten. Japan was super. Na ruim 60 uur treinen (!) en daarmee heel veel kilometers te hebben afgelegd, zijn wij in elk geval van mening dat Japan een uniek land is met zo mogelijk nog uniekere mensen. We hebben geprobeerd al die unieke en bizarre dingen op de foto te krijgen, maar die houden jullie tegoed. Wij gaan nog paar uurtjes genieten van deze fantastische wereldstad en zien jullie snel.

Veel liefs uit Tokyo!

• 28 Mei 2010 - 09:39

Kim:

Hey jongens,

zit het er al weer bijna op..niet te geloven, zo snel gegaan!! Een super ervaring rijker! Nog steeds er benieuwd naar de foto's, maar die zien we dan volgende week allemaal!!!! Ben ook wel blij als ik jullie weer zie! Een hele goede reis terug en tot volgende week!!

Liefs en dikke xxx ook van m`n mannen!!

• 28 Mei 2010 - 13:38

Mijke, W. En L.:

Hee broerder en schoonzuster,

wat een verhaal weer! Fijn dat jullie zo genoten hebben ondanks de pech van het regenachtige weer. (hier was het niet heel veel beter) Hoewel het Pinkster weekend wel erg lekker weer was. We hadden gewoon een vakantie gevoel. Nou, ik zou zeggen geniet nog even en een hele goede reis. Tot gauw.

Groetjes van ons.

• 28 Mei 2010 - 17:06

Tineke:

Tja ik geloof dat ik een beetje aan de late kant ben om nog even op jullie laatste bericht te reageren!!Enfin toch nog genoten van jullie laatste verslag en als ik het goed begrijp zweven jullie alweer ergens hoog boven in de lucht!Goede thuiskomst gewenst van mij en weer lekker nagenieten in ons eigen nederland.Normalelange mensen en zeker op dit moment een zonnetje is ook weer fijn toch?? Dikke kus Tineke

• 29 Mei 2010 - 20:44

Raymond En Inge:

Het ruitjes, vanaf Pinkpop, fijn dat jullie weer thuis zijn. X

• 30 Mei 2010 - 14:36

Janneke:

Welkom thuis!! en dankjulliewel voor de mooie en grappige verhalen!

Tot snel! Liefs

• 01 Juni 2010 - 20:01

Eef:

Hi,

We missen jullie wel bij de BR. Tot gauw!

groetjes Eef