We did it! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van eduardenmanon - WaarBenJij.nu We did it! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

We did it!

Door: Manon

12 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo allemaal!

Sommigen van jullie weten waarschijnlijk gelijk al wat we gedaan hebben, maar voor anderen: we zijn gaan bungeejumpen!! Gisteren toen we in Queenstown aankwamen waren we van plan om bij de beroemdste bungeebrug (Kawarau Bridge) in NZ te gaan kijken om eventueel later te gaan springen. Ik twijfelde namelijk wel een beetje! Bij de brug aangekomen bleek er een heel centrum bij te zijn gebouwd waar je dus ook gelijk kon boeken. Doordat je boven de rivier springt en het 'maar' een sprong van 43 meter is, leek het niet zo eng! Met hartslag 140 toch maar gelijk geboekt. Eduard eerst, die had namelijk meer lef! Zo kon ik ook effe kijken en foto's proberen te maken. Ondanks dat alles goed werd vastgemaakt en dubbel gecheckt, durfde ik bij Eduard al nauwelijks te kijken. Natuurlijk toch gekeken en het zag er echt heel gaaf uit. Toen hij in de boot lag na te genieten (zijn glimlach bleef maar op zijn gezicht!) zag het er ook echt allemaal heel leuk uit. Aangezien we ook al betaald hadden, kon ik er niet onderuit. Dus ik mocht! Hartslag inmiddels naar 170 en dan vooral blijven lachen voor de camera! Die 43 meter leken er ineens ruim 80 en het water zag er ook een stuk minder vriendelijk uit. Veel tijd om lang na te denken heb je echter niet want voor je het weet tellen ze af tot 3 en word je verwacht om te springen. Dus dat doe je dan maar. Zo bizar om ook daadwerkelijk te springen, vooral omdat je in het begin het elastiek nog niet voelt. Maar voor je het weet lig je al weer in de boot die je naar de kant brengt. Supergaaf en blij dat we het gedaan hebben. Iets om van de 'bucket-list' af te strepen. Daarna kregen we nog allebei een t-shirt en een certificaat en dan zit je weer in de auto. Maar wat een ervaring rijker!!

We zijn dus nog steeds aan het genieten. Het lezen van jullie reacties op het vorige stukje draagt daar overigens ook aan bij. Erg leuk om te lezen dat jullie via internet alles meekrijgen en om te horen hoe het in NL is. Jammer dat de elfstedentocht niet lijkt door te gaan, maar beetje minder kou is vast ook niet erg. We horen in elk geval graag hoe het met jullie is!

Na het typen van het laatste stukje hebben we een wandeltocht gemaakt bij de gletsjer van Franz Josef. Doordat we in Noorwegen allebei al eens een gletsjertocht gedaan hadden, besloten we nu er naartoe te wandelen ipv erop. Zelfs dat was al spectaculair. Ook bijzonder om te zien hoeveel water er vanaf komt met een hard stromende rivier tot gevolg. Bizar dat er blijkbaar zoveel ijs is dat de gletsjer er nog steeds is en er toch zoveel wegstroomt. Landschap er omheen zag er een beetje grauw en grijs uit, maar vreemd genoeg paste dat ook weer in het landschap. We gaan proberen zo foto's te uploaden, dus misschien zien jullie er ook wat van! Anders komt dat later. Daarna zijn we richting Fox Glacier gereden, maar daar juist gekozen voor wandeling bij een van de mooiste meertjes aan de westkust. Normaal gesproken is er een mooie weerspiegeling van de omgeving in het meer, maar vanwege de regen en lage bewolking was dat nu niet het geval. Even goed een mooie wandeling, zeker met onze poncho's aan. Zag er niet uit, maar droog waren we wel ;-)
Daarna besloten door te rijden zodat we al een heel eind richting Queenstown zouden komen. Bedacht om dan onderweg te kamperen en daar dan ook ergens een mooie wandeling te zoeken. Uiteindelijk beland op een rustplaats langs de weg die tevens als kampeerplek dient. Je betaalt dan 4 euro pp en hebt dan stromend water en een toilet. En in ons geval een super uitzicht over Lake Wanaka. Toen we aankwamen was er nog niemand, dus konden de beste plek uitzoeken. Tent op gezet, maar na 5 minuten al weer willen afbreken. In die 5 minuten waren we namelijk lek gestoken door 'sandflies' en dat jeukt!!! Het antimuggenspul van thuis bleek niet te werken, maar het superspul van hier wel. Dus ingesmeerd en tent toch maar laten staan. Later kwamen er nog 2 tentjes bij en wat campers. Genoten van avondeten, oftewel boterhammen met tonijnsalade en als toetje wijn met chips. Klinkt goed toch. Uiteindelijk bleek enige minpunt van die prachtige plek de wind en dus de kou. Wat hebben we het koud gehad. Waren dan ook heel blij toen het rond half 7 licht werd en we de boel konden inpakken. Vervolgens ons zelf beloond met heerlijk ontbijt (incl. fantastische koffie) en daarna prachtige wandeling gemaakt bij Lake Wanaka. Behoorlijk wat klimmen, maar beloond met super uitzicht over het meer. De klim meer dan waard. Halverwege de middag richting Queenstown en ...de rest is history!

Overigen hadden we na het springen gedacht gelijk effe een hostel te boeken en dan de stad in te gaan. Maar dat viel tegen, er waren namelijk een concert en een rugbywedstrijd in de stad (wat er helaas niet wisten)
Uiteindelijk nog een plekje op een camping 7 km bij de stad, dus toch weer de tent (waar we overigens op dat moment heel blij mee waren). Wel nog terug om iets te gaan eten. Ik had namelijk gelezen over Ferg Burgers, de beste burgers in NZ (aldus de kenners). Het was er erg druk en zelfs na een wandeling door de stad stond er nog en rij. Toch maar bij gaan staan en dat bleek een goede keuze. Zo lekker, echt genieten. Maakte het vooruitzicht op de extra nacht in de tent (ondanks wederom een koude nacht) weer goed.

En nu zitten we achter de computer in Queenstown, om precies te zijn bij de winkel waar je ook de bungeejump kunt regelen. Free internet for jumpers en laat ons nu net tot die groep behoren. Extra voordeeltje dus. Vanmiddag rijden we richting Te Anau waar we naar de fjorden gaan en ook eens wat langer dan 1 nacht blijven. Jullie horen vanzelf weer wat voor ons.
Oh en mocht iemand nog alternatieven hebben voor woorden als prachtig, geweldig, fantastisch, briljant, subliem, etc. ....Ik hoor ze graag. We zijn inderdaad zo enthousiast over dit super land dat ik af en toe woorden tekort kom. Suggesties zijn welkom.

Voor nu zeggen we....tot snel!

Dikke kus uit Queenstown, NZ!

• 11 Februari 2012 - 22:40

Sorry, geen foto's.
    Ze hebben hier alleen Mac-computers en na een half uurtje proberen de foto's bij het verslag te krijgen, geef ik het op. Volgende keer beter, nu van de zon genieten. X

• 11 Februari 2012 - 23:04

Annelies :

Ik dacht even dat jullie wat anders hadden gedaan bij de titel: we did it! (denk aan Margot)@ goed om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Hier zijn we volop aan het genieten op de schaats en ik kan tegen jullie maar 1 ding zeggen: Geniet@

• 12 Februari 2012 - 07:55

Suzanne:

Wat leuk om iedere keer jullie verslag te lezen en zo mee te kunnen genieten van jullie belevenissen! Ik wacht met ongeduld op het volgende verslag!! Geniet ze samen!

• 12 Februari 2012 - 08:39

Joyce Van Der Meer:

Gaaf hoor! Geniet nog maar lekker verder van deze mooie reis!
    xxx

• 12 Februari 2012 - 08:57

Doreen:

Wij smullen van jullie verhalen en zijn helemaal niet jaloers, hoor! :-)
    Jullie zijn helden!!
    Enjoy & have fun!!!!

• 12 Februari 2012 - 14:16

Hartger:

Hee, wat zijn jullie lekker aan het genieten. Volgens mij hebben jullie straks iedere cm2 van NZ wel gezien.

Aangezien jullie zo enthousiast zijn, kan ik jullie maar 1 ding aanraden:
    Emigreren....! Waarom niet? Ik kom wel bij jullie buurten hoor... X

• 12 Februari 2012 - 14:59

Pap En Tineke:

Vet,cool,chill ook nog opties??? Wederom weer een geweldig verhaal om te lezen!! Wat een lef zeg om te gaan bungee jumpen,zeker na dat filmpje van dat gebroken elastiek van een tijdje terug! Stoer hoor!! Jullie vermaken je weer uitstekend lezen we al,jammer van die koude nachten en dat in de zomer.Hier is het ook nog redelijk koud hoor maar dan niet alleen s nachts.Komende week gaat het geloof ik dooien en regenen dus misschien word het dan ook nog spectaculair glad,dan hebben we naar jullie toe ook een beetje sensatie verhalen want verder dan de kinderoptocht komen we momenteel niet haha. Veel plezier en geniet met volle teugen ,maar dat was eigenlijk al duidelijk XXX

• 12 Februari 2012 - 21:51

Pa En Ma:

Hallo sportievelingen, mijn hartslag gaat al omhoog als ik jullie verhaal léés over bungeejumpen, laat staan dat ik het zou moeten doen. blij dat het elastiek het gehouden heeft! Natuurlijk bewonderen wij jullie moed!
    Fijn dat jullie zo genieten,we gunnnen julllie dat echt, maar luister toch maar niet naar het advies van jullie broer(zwager). Want dan moeten wij onze verre reizen (helemaal naar Duitsland) straks nog uit gaan breiden naar Nieuw Zeeland en Thailand? xx

• 13 Februari 2012 - 07:12

Tilly:

Volgens mij heb ik daar ook mijn bungyjump gedaan .Je kunt er ook parachut springen .Te lang geleden ,ik weet het niet meer
    Veel plezier

• 13 Februari 2012 - 18:34

Anne:

Mooie en herkenbare verhalen, superleuk dat jullie zo enthousiast zijn :) Jullie reizen trouwens wel in een fiks tempo zeg, poeh! Heel veel plezier bij de fjorden, geniet ervan!

• 14 Februari 2012 - 10:24

Inge:

WOUWIE!! Wat tof om allemaal te lezen....ik dacht al, die twee moeten toch allang weg zijn..maar opende vandaag mijn oude emailaccount en zag alweer 3 berichten van jullie!! (ben een gatenkaas he Manon ;)).
    Anyway wat onwijs gaaf om te lezen allemaal. Geniet je van de salt&vinager chips, en de lekkere wijnen niet vergeten! Je kunt ook de Ledge nog proberen in de stad, mocht je het nog een keertje willen proberen. Ik kan je beloven: het is verslavend! GENIET GENIET GENIET! Tot snel xx

• 14 Februari 2012 - 13:52

Erik:

Leipe shit! Done that been there! Wilden jullie zo graag bungyjumpen of reizen jullie altijd in een moordend tempo? Milford Road is fantatsich, maar laat de Milford Sound voor wat ie is en ga de Doubtfull Sound op. Check het weer even bij het department of conservation in Te Anau. En als jullie zo graag wandelen doe dan The Routeburn Track. Veel plezier in Kiwiland.

• 15 Februari 2012 - 08:26

Gootje:

Wow, wower wowst!!!! Hoe cool dat jullie de sprong hebben gemaakt :)
    Ik zag net de foto van Doubtfull Sounds, hoe mooi is dat he, ongelofelijk.
    SUperleuk dat je het zo mooi beschrijft, nu herleef ik onze vakantie ook weer :) Geniet er nog van, wij gaan vandaag lekker boarden in de sneeuw! Dikke kus vanuit La douce France

• 15 Februari 2012 - 11:59

Linda:

Gaaf zeg dat jullie gebungeed hebben! Das echt wel lef hebben. Leuk om te lezen dat jullie zo genieten, maar dat kan ook haast niet anders op zo'n mooie reis. De afgelopen week heb ik volop genoten van het ijs in NL; bijna elke dag geschaatst. Ik heb er zelfs een dagje voor vrijgenomen bij de NTFU.
    Veel plezier daar en ik lees graag weer jullie volgende verslag.

• 15 Februari 2012 - 19:15

Raymond En Inge :

Hoi lieve zus en schoonbroer,
    Met die woorden zit het wel goed hoor, het komt toch wel over!!! We zitten stikjaloers te lezen. We zijn blij dat jullie het zo mooi, gaaf, subliem, fantastisch, etc vinden!
    Jullie leggen heel wat kilometers af, zowel te voet als met de auto. Op de kaart lijkt NZ best klein, maar dat is dus absoluut niet zo! We wensen jullie nog een top vakantie, geniet er van. X

• 15 Februari 2012 - 21:29

Ome Maas En Tante Gi:

Hoi luitjes ,Wat een geweldige reis maken jullie toch.We zien uit naar de beelden erbij. Goeie reis verder

• 17 Februari 2012 - 14:33

Michiel: