Tropisch eiland met windkracht 6 - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Tropisch eiland met windkracht 6 - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Tropisch eiland met windkracht 6

Door: Manon

13 Januari 2011 | Mexico, Isla Mujeres

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, deze keer vanaf Isla Mujeres. Een prachtig eiland in de Caribische Zee op paar km afstand van Cancun. Het is hier echt heel mooi en we hebben een wat luxer hotel gekozen, dus dat zit wel goed. Enige miniscule minpuntje is dat de zon hier niet echt veel te zien is. Over het algemeen is het gelukkig wel droog (heeft waarschijnlijk te maken met de stevige wind) maar vooralsnog niet geschikt om in de bikini op het strand te liggen.
Maar we geven de moed niet op. Morgen zou het beter worden, dus wellicht toch nog een beetje bruin kleurtje op onze laatste vakantiedag.

Bij ons laatste verslag waren we nog in Merida. We hebben ons daar prima vermaakt. Een erg leuke stad met vooral in het weekend heel veel te beleven. Dus erg leuk dat wij er op zondag waren. Heerlijk aan het zwembad gelegen, lekker gegeten en gezellig over het plein geslenterd. Niks mis mee zeg maar!! De dag daarna, oftewel maandag zijn we met de bus naar Chichen Itza gegaan. Men zegt een van de mooiste maya-ruines. Het was inderdaad erg indrukwekkend. We hadden uiteindelijk 5 uur de tijd ter plaatse (de bus naar Cancun vertrok pas later in de middag) en hebben ons uiteindelijk prima vermaakt. Het was prachtig weer en met uitzicht op de tempel is het best prima wachten. Eind van de middag naar Cancun. Taxi naar het hotel waar we rond 9 uur aankwamen. Niet meer echt de puf om weer met een taxi naar de stad te gaan (we lagen namelijk redelijk aan de rand van de stad) dus heerlijk genoten van een witte boterham met pindakaas (de echte Amerikaanse plakpindakaas) en Nutella. De jongens een Sol erbij en de avond kan niet meer kapot.

De dag daarna Cancun een beetje gaan verkennen en voor Raymond op zoek naar Hardrock Cafe. Echt bizar om te zien hoe een stad zich helemaal aanpast aan de vele Amerikanen in de vele resorts. Allemaal Amerikaanse ketens en afrekenen in dollars. Bijna niets van te merken dat we in Mexico zijn. Voor een dag uiteindelijk wel prima. Eind van de middag (voor de eerste regenbui van de vakantie) nog even in zee gezwommen. Heerlijk! 's Avonds lekker gegeten bij een Italiaan en daarna naar de bioscoop (toch wel prima die vele toeristen!)

Gisteren dan eindelijk met de boot naar ons bounty-eiland. De boottocht ging snel ondanks de redelijk hoge golven en harde wind. Maar het is de boottocht meer dan waard. Het eiland is echt super. Het is maar 8 km lang en maximaal een kilometer breed, maar genoeg te beleven. Vandaag naar een heerlijk ontbijt in een lekker tentje in het dorp, naar de zuidkant gewandeld (en taxi terug). Met een beetje geluk kunnen we morgen nog snorkelen en lekker op onze rug liggen bakken in de zon. En dan zit het er al weer op.

Maar wat hebben we genoten.....

• 14 Januari 2011 - 09:33

Pierre En Tilly:

Geniet van jullie laatste dag met veel zon!!

Goede reis huiswaarts.

Veel groetjes,

• 14 Januari 2011 - 14:41

Jans:

jeetje...wat is het snel gegaan!

Nog héél even genieten!

Liefs

• 15 Januari 2011 - 08:37

Tineke En Pap:

Tja wat valt er nog te zeggen : ))) Goeie vlucht en zondag zien we elkaar xxxx

• 17 Januari 2011 - 12:37

Raymond En Inge:

Bedankt voor de gezellige vakantie...
    Groetjes