Weer terug in de hoofdstad! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Weer terug in de hoofdstad! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Weer terug in de hoofdstad!

Door: Manon

06 November 2007 | Bolivia, La Paz

Hallo allemaal,

We zijn weer terug in de grote stad, La Paz! Vanmorgen vroeg met de nachtbus aangekomen. Helaas deze keer iets minder goed geslapen, maar de rit ging wel redelijk snel. Dus vanochtend om half 7 ingecheckt in het hotel en toen nog beetje geslapen. Net ontbeten en nu internet. Eduard zit naast me te msn-en met het thuisfront en ik mag nu dus weer een stukje schrijven.

De 3-daagse toer was werkelijk geweldig. De zoutvlakte is echt zo uniek, gewoon niet te beschrijven. Hopelijk geeft de bijgevoegde foto een idee (de rest volgt later). Maar waar je dus ook keek, alleen maar wit van het zout en blauw van de lucht. Magnifiek gewoon.
We hadden trouwens een groep van totaal 6 mensen. 2 Deense meiden en 2 Franse jongens en wij dus. Echt een hele leuke groep (en een adresje in Denemarken rijker).

Maar goed, de eerste dag dus die ongelofelijke zoutvlakte en in de middag vooral veel in de jeep gezeten maar werkelijk waar een prachtige omgeving!
De overnachtingen waren ergens in de middle of nowhere. Erg basic, maar wel prima.

De tweede dag ook weer veel mooie dingen gezien. Verschillende mooie meren en...flamingo's gezien. Erg gaaf. Verder veel vulkanen en prachtige landschappen en gelukkig toch ook wel vaak stoppen om foto's te maken en een beetje te genieten. Prima dus. Einde van de dag naar Laguna Colorado (een meer dat helemaal rood is gekleurd) en uiteindelijk daar in de buurt geslapen en een gezellige avond gehad met die Deense meiden.

En gisteren vroeg op (4 uur) om naar de geysers en naar de hot springs te gaan. Het was echt belachelijk koud (we hoorden later zelfs -13 graden) en nadat we dik ingepakt in de auto zaten konden we dus op weg (zie dus ook de foto)
Eerst langs de geysers en daarna dus de hotsprings. Het voelde lekker warm aan maar de gedachten om je eerst uit te kleden in die kou, was echt 'too much'.
Maar toch maar gedaan en de beloning was fantastisch. Eerst alles tintelen van de kou, maar daarna...heaven!
Aankleden viel uiteraard ook tegen, maar een lekker ontbijt daarna maakte veel goed. Verder gisteren nog naar Laguna Verde (een groen-blauw meer) en daarna naar de Chileense grens waar de 2 Franse jongens ons 'hebben verlaten'. Verder gisteren vooral veel in de jeep gezeten (wat weer extreem warm was) en nog onderweg paar keer gestopt. Om 6 uur terug in Uyuni en voldaan terug kunnen kijken op super 3 dagen.

En gisteren dus om 8 uur de bus en nu weer in La Paz. Hier blijven we vandaag en morgen en dan donderdag met de bus naar Cuzco. Morgen gaan we misschien mountainbiken van de 'Worlds most dangerous road'. Erg spannend lijkt ons dat, maar hebben inmiddels ook al begrepen dat deze weg niet meer zo gevaarlijk is. Dus gaat zeker goed komen.
Vandaag vooral beetje rondwandelen, relaxen en souveniertjes kopen (Kim, ik heb de hint begrepen, haha. Karin, we hebben een andere telefoon bij ons (Dick heeft het nummer). Ik heb je geprobeerd te emailen, maar kreeg de email terug. Helaas...

Als het een beetje meezit (en daar gaan we vanuit) is het volgende berichtje weer vanuit Peru. Hoe dan ook...weer tot snel.

Dikke kus uit La Paz!

• 06 November 2007 - 18:47

Tilly:

Lieve Manon en Eduard,

Wat een schitterend verhaal weer en wat een super ervaring rijker!
    Op de foto's zijn inderdaad de prachtige kleuren te zien die je beschrijft maar in het echt zal het nog wel mooier zijn.
    De ene keer met de dikke muts op, de andere keer in het zwempak, ook weer zo'n contrast.
    Geniet nog volop van de tijd die jullie daar nog hebben, hier is het nat en koud.
    Is Eduard weer helemaal de "oude"?

Veel groeten en een dikke kus.
    Tilly en Pierre.

• 07 November 2007 - 07:25

Judith:

Hey daar!

Wat een fantastische dingen maken jullie mee zeg!! Prachtige foto's ook!! Ben benieuwd naar het complete album! (en waar kan ik boeken?! haha!)

In ieder geval: nog even lekker genieten samen en heel veel plezier!!

Liefs,
    Judith

ps: "het Geluid" is weer op Q!! (staat nu alweer op € 13.000!!)

• 07 November 2007 - 08:04

Jorieke (FF):

Hey Eduard en Manon,
    Wat maken jullie een mooie reis zeg! Ik ben echt wel een beetje jaloers nu ik hier bij MESA+ op kantoor zit en de storm op komst is! Leuk om jullie verhalen te lezen, hoewel ik ze niet allemaal lees, want het zijn er wel veel hoor :) Geniet ervan en nog veel plezier, groetjes Jorieke

• 07 November 2007 - 08:39

Mam En Huub:

Veel mooier en spektaculairder zullen jullie het toch niet meer meemaken, of wel.
    Dit slaat alles. Super, als je alleen al naar de foto's kijk krijg je kriebels, hoe moet het dan wel niet in het echt zijn! Gelukkig dat de wereld zo klein is geworden en dat wij (aan de andere kant van de wereld) ook van deze mooie plekken kunnen genieten.

Ik heb het idee dat jullie al heel lang weg zijn maar dat komt natuurlijk ook omdat jullie zoveel zien en ondernemen.

Dat van die "Worlds most dangerous road" spreek me toch minder aan.
    Ik schrijf het deze keer niet op maar jullie zullen wel weten wat ik bedoel!!!

Nog heel veel plezier en kusjes en knuffels van Mam en Huub

• 07 November 2007 - 09:51

Janneke:

wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!wauw!............
    Wat gaaf allemaal!

Liefs!

• 07 November 2007 - 10:06

Willian En Laurens:

Hee Reizigers, wat een gave foto's zeg!!En tof dat we gister op msn konden bij praten. Was erg leuk!Verder hoop ik dat jullie weer gauw helemaal fit zijn zodat jullie de busreis naar cuzco goed en fijn kunnen uitzitten. Veel Plezier nog verder en tot horens/lees.

groetjes van ons.

• 07 November 2007 - 10:25

Karin:

Lieve reizigers,

Wat een avonturen,zeg! Het klinkt allemaal even geweldig en met de foto's krijg je een klein beetje beeld en geluid. Hier hoor ik het lawaai van de bladerenstofzuiger...over contrasten gesproken!

Ik zal bij Dick even het nummer navragen. Komt goed!

Blijf vooral genieten!

X Karin

• 07 November 2007 - 21:58

Ome Maas Tante Gijsj:

hoi globetrotters wat een belevenissen maken jullie mee veel reisplezier verder groetjes

• 08 November 2007 - 10:55

Raymond En Inge:

Oh wow, de foto's zijn echt heel mooi. Het voelt ook echt alsof we heel dicht bij zijn. Echt alweer mooie herinneringen opgedaan.
    Het vele reizen 's nachts lijkt me toch wel erg vermoeiend, zeker als je niet goed kunt slapen. Maar van de andere kant, scheelt het een hoop tijd en zien jullie daardoor eens zoveel.

Nou geniet ervan, en maar veel drinken, na al dat zout!!!
    liefs Raymond en Inge

• 08 November 2007 - 16:10

Pap En Tineke:

Tja na alle reacties die er al staan kunnen wij ook alleen maar zeggen:WAAAAAAAUUUUW!!!! Wat ziet dat er waanzinnig uit op die zoutvlakte je zou het ook geloven als jullie zeiden dat het van de noordpool gestuurd is zo geweldig dat wit met die blauwe lucht erboven.Wel goed voor de bloedomloop die kou en daarna de warmte van het water een beetje het sauna effect maarre dan toch ff anders haha.Nou we wachten de nieuwe avonturen weer af,een plezier is het zeker om iedere keer jullie site te bezoeken.Hier alles paletti wij hebben ongeveer de volgende activiteiten:werken,eten ,slapen. Nou als dat niet enerverend is!! Nee hoor alles zijn gangetje en geen enkele reden tot klagen.Veel plezier maar weer en pas op op de fiets!! Dikke kus van ons

• 09 November 2007 - 16:04

Hartger:

Zo broeder en schoonzus,

klinkt allemaal erg leuk, de tijd zal wel voorbij vliegen..geen maandje bijboeken? Hoorde dat jij, eduard, een beetje aan de poep bent..heel vervelend, is daar niet een of andere medicijnman met een middeltje? Nou ik wens jullie nog heel veel plezier en al het goede!!!!! Groetjes Hartger.
    ps jullie moeten je sinterklaaslijstje nog indienen, Bert wordt al ongeduldig... XX

• 09 November 2007 - 22:53

Marloes En Maurice:

Foto's: gewoon wauw!

(Ik weet nu al welke foto bij jullie aan de muur komt te hangen ;-) )

Liefs,
    Marloes (en Maurice)