Bruisende stad - Reisverslag uit Singapore, Singapore van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Bruisende stad - Reisverslag uit Singapore, Singapore van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Bruisende stad

Door: Manon

30 Maart 2009 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

We zijn in Singapore! Wat een fantastische stad. Misschien een beetje erg westers (soms waan ik me in een of andere Amerikaanse stad) maar als je dan ineens weer een tempel ziet staan of aziatisch eten ruikt, dan besef je weer waar je bent. Super!

Eerst nog even terug naar ons bounty-eiland. Donderdag ochtend namelijk nog gaan snorkelen en dat was ook echt super. We hebben vanalles gezien, super mooie vissen (geen idee welke allemaal, maar met heel veel kleuren) maar ook schildpadden en haaien (van ongeveer een meter, maar niet gevaarlijk voor mensen...zeiden ze). Echt een geweldige ervaring.

Vrijdag dan weer met de boot terug naar het vaste land. Het eiland was super, maar naar 4 dagen merkten we wel wat onrustig te worden, dus het was precies goed. Omdat we zaterdag pas naar Singapore zouden vliegen, hadden we besloten een nacht in Kota Bharu te blijven. En tja...wat kunnen we daar over zeggen. Saaaaai!
Vrijdag is voor de moslims blijkbaar een heilige dag, dus alles was gesloten (op een paar winkels en shoppingmalls na). Maar behalve dat was de stad ook niet echt geweldig. In de LP stond iets over de central market dus wij vol goede moed daar heen. Bleek vooral een markt te zijn voor levensmiddelen en wat we daar gezien hebben....spontaan geen honger meer. Alles ligt open en bloot (de geslachte kippen liggen naast verlepte groenten) en vliegen...oef....En dan de lucht.....

Zaterdag was wat meer te beleven, maar dat was eigenlijk nog niet zo veel. Dus vooral maar beetje gehangen en naar een van de malls gewandeld en donuts gegeten (hoezo we zijn in Azie!!)

's Middags dan eindelijk met het vliegtuig naar Singapore. In KL zouden we 2 uur overstap tijd hebben en we moesten opnieuw inchecken. We kregen de tip om te rennen op KL, maar dat bleek gelukkig niet nodig. Echt prima geregeld allemaal. In totaal nog geen 100 euro kwijt voor 2 personen, echt dikke prima. Dus 's avonds zo maar aan de andere kant van het land. Het geboekte hotel ligt in Little India en daar zijn we nu dus nog steeds.

Gisteren vooral veel rondgelopen, geeft toch de beste indruk. Veel gezien. Gisterenmiddag met de kabelbaan naar Sentosa eiland, beetje toeristisch, maar wel prima. En gisterenavond naar de bioscoop. Onze bios-ervaringen in Bolivia waren goed, dus hier vast ook. De bios was inderdaad prima, alleen een slechte humorfilm (mall cop). Ach ja, flauwe grappen zijn (heel soms) ook wel eens leuk, haha!

Vandaag gaan we naar Orchard (t-shirt voor Coontje regelen) en vanmiddag naar de zoo. Morgen door naar Melaka en dan overmorgen alweer naar KL. Het voelt alsof we echt al met de terugweg bezig zijn. Gelukkig nog 5 dagen, dus gaan nu snel naar buiten en genieten....

xx

• 30 Maart 2009 - 07:39

Pa En Ma:

Hallo lieve luitjes,wij staan op het punt naar Rijnstaete te gaan voor controle, en daarna gaan we naar de verjaardag van Leny.Maar eerst wilden we natuurlijk even kijken of jullie al weer een berichtje hadden gestuurd. En ja hoor, weer een mooi verhaal.De tijd vliegt echt voorbij hé maar in die 5 dagen zullen jullie vast nog heeeeeel veel moois zien denk ik. Veel plezier dus en tot het volgende berichtje. O ja, gisteren nog even wat post bij jullie in de brievenbus gegooid. We gingen toch een stukje rijden en wandelen in het sonsbeek park. Debbie nog even met een bezoekje vereerd. Nu moeten we echt gaan.Dikke kus.

• 30 Maart 2009 - 10:00

Mam:

Eindelijk kunnen wij dan ook een beetje genieten van de zon, strak blauwe lucht en 14 gr. Dus wat willen we nog meer na een weekend regen en kou.
    Super dat jullie nu in Singapore zijn en dat deze stad dan toch weer anders is. Ik zou zeggen geniet er die paar dagen nog maar van!
    Tot gauw XXXX.

• 30 Maart 2009 - 10:14

Afke:

Hoi Manon,

Heb net pas de link van Sandra gekregen en wat een leuke verhalen en foto's. Ben erg benieuwd naar je andere foto's en verhalen.
    Tot snel

x Afke

• 30 Maart 2009 - 11:25

TINEKE:

HA ALLEBEI!! wAT HEERLIJK DAT JULLIE NOG EEN HELE WEEK VOOR DE BOEG HEBBEN OM VAN AL DAT MOOIS TE GENIETEN.PRIMA VERDEELT TOCH NA EEN AANTAL DAGEN BOUNTIE-EN WEER EEN BEETJE ACTIE.{IK DOE IETS RAARS MET DE LETTERS MAAR WEET WEER ES NIET HOE IK DAT WEG KRIJG DUS SORRY}ENFIN VOORAL GEEN DAGEN AF GAAN TELLEN MAAR NOG IEDERE MINUUT KOESTEREN ZOLANG JULLIE DAAR ZIJN .INMIDDELS HEEFT DE LENTE HIER ECHT ZIJN INTREDE GEDAAN HET IS ZAAAAAAALIG BUITEN.HEEFT ME ER ZELFS WEER TOE GEZET TE GAAN JOGGEN HAHA .NA 2JAAR VOEL IK INEENS WEER HEEL VEEL SPIEREN WAAR IK HET BESTAAN NIET MEER VAN WIST ,DE VOLGENDE STAP IS OM HET NU OOK WEER VOL TE HOUDEN!!JULLIE NOG HEERLIJK EEN WEEK GENIETEN EN DAN HOREN WE ZONDAG ALLES HEEEEEEEL UITGEBREID GEZELLIG!! TOT GAUW XXXXXXX

• 30 Maart 2009 - 15:29

Raymond En Inge:

Oh super dat van dat T- shirt, hebben we zelf een beetje vergeten.(slecht he maar we wisten dat jullie nog na ons die richting op gingen)

Zo te horen wederom geweldige ervaringen opgedaan, en Azië gaat toch langzaam maar zeker verwesteren, dus hebben jullie daar alvast een voorproefje van gehad. Op dat bounty eiland hebben jullie de camera met zooooooooooom lens zeker goed kunnen gebruiken... (Eduard in zijn tijgerslip drinkend uit een kokosnoot!!!) We hebben dan ook hoge verwachtingen van de foto's !!

Veel plezier in de dierentuin, maar dat zal wel lukken. check de luiaard. Die is echt super!!

• 30 Maart 2009 - 19:42

Pap Vanopdeslek:

Hallo kids weer een geweldig mooi reisverslag.geniet nog een kl weekje ervan en dan kletsen we zondag verder hopelijk al wat foto s klaar .hoie

• 02 April 2009 - 22:41

Kim Maarten En Maxje:

Oh nog ff, nog ff. Heel veel plezier nog de laatste dagen!! En (alvast, sorry maar zo vaak zit ik niet op de PC)een hele goeie terugreis!

Vandaag weer m`n eerste werkdag gehad, shit zeg, vooral met het goede weer nu, maar ja!
    Viel uiteindelijk wel mee, lijkt alsof ik nooit weg ben geweest!!
    Tot volgende week, bij jullie!!
    Liefs dikke xxx