De cirkel is rond: nog maar heel even... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu De cirkel is rond: nog maar heel even... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

De cirkel is rond: nog maar heel even...

Door: Manon

03 April 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo trouwe volgelingen,

Snik snik, alweer ons laatste dagje. De 3 weken zijn om gevlogen, we zijn weer in Kuala Lumpur. Over minder dan 3 uurtjes gaan we al naar het vliegveld....zucht....

Maar goed, nog even een korte terugblik. Het laatste berichtje was vanuit Singapore. Na ons dagje wandelen door de stad, zijn we de tweede dag o.a. naar de Singapore Zoo geweest. Dit vonden we leuk, maar de Night Safari 's avonds maakte toch echt meer indruk op ons. (behalve de muggen dan, maar ach....)
Oog in oog met een Maleisische tijger doe je tenslotte niet elke dag. (ok, er zat wel glas tussen, maar dat zie je toch bijna niet!!!)
Veel dieren gezien, zeker de moeite waard.

Dinsdag dan alweer verder met de bus, op naar Melaka. Na een ritje van 4,5 uur (en 2 x uitstappen voor de nieuwe stempel van Maleisie) aangekomen, ingecheckt bij het goedkoopste hostel deze reis. Voor een nachtje prima. De stad Melaka vonden we erg leuk, vooral omdat je toch een beetje Nederland herkent. Vooral rondgelopen, lekker gegeten bij de lokale foodcourt en toch ook even een kijkje genomen in de supermall. En 's avonds naar de film!!!

Woensdag meer de toeristische route genomen, maar vooral rustig aan want wandelen in 30+ graden blijft vermoeiend....!! O.a. langs het 'stadthuys' en genieten van een kroket bij 'Dutch Harbour Cafe'. Kan het Nederlandser...haha!
Tja en dan eind van de middag echt tijd om terug te gaan naar Kuala Lumpur. Deze keer gekozen voor een ander hotel in Chinatown, ook erg prima en toch weer goedkoper.

Gisteren eindelijk naar de Batu Caves. Indrukwekkend om al die trappen naar een tempel op te lopen. Misschien net zo indrukwekkend waren de vele aapjes die bijna zo tam waren dat ze vrijwillig voor de foto's zaten te poseren (en ze hoefde niets eens geld!!)
's avonds genoten van het 'echte Chinatown' m.a.w. heerlijk zitten eten in een van de drukke straatjes en al die verkopers hun waar zien slijten aan de vele toeristen. De tafel naast ons met Engelsen kochten ongeveer alles wat voorbij kwam, dus erg grappig om de topverkopers aan het werk te zien.

En vandaag dan de laatste dag: op naar Sepang F1 International Circuit. Komend weekend is de GP van Maleisie en vandaag waren de 'practice-sessions' Echt gaaf om een keer te zien (en te horen: wat een geluid, niet te beschrijven) Ook leuk dat er handtekeningsessies waren van enkele coureurs (waaronder Hamilton) en we dus een paar mooie close-ups foto's hebben kunnen maken (de rij was te lang, dus de handtekening gaan we volgend jaar wel halen)

Tja en dan zijn we bij nu aangekomen. Net gegeten en nu beetje rondhangen en wachten dat we om 10 uur met de taxi naar het vliegveld gaan.

De vakantie is super snel voorbij gegaan, maar we hebben echt genoten. Veel gezien, veel gedaan, maar ook lekker kunnen relaxen.

Bedankt voor de leuke berichtjes!

xx (oh ja, uit een regenachtig KL)
Eduard en Manon

• 03 April 2009 - 12:37

Tineke :

Nou op de valreep even een berichtje maar die zien jullie pas bij thuiskomst dus:WELKOM THUIS!!! Fantastisch wat jullie allemaal weer gezien en ondernomen hebben.Gelukkig vallen jullie hier met je neus in de lente boter dus kan je hier lekker in het zonnetje (in de tuin) nagenieten.Ik zou zeggen houd het vakantie gevoel zo lang mogelijk vast en tot zondag xxxx

• 03 April 2009 - 21:10

Willian En Laurens:

hoihoi,

we zijn net terug uit Brugge. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. Wij ook. goede terug reis en tot gauw.

groetjes van ons.

• 05 April 2009 - 06:59

Jans:

Hai Nonie en Eduard,

tja, dat was het dan...hiermee houdt mijn vakantie met jullie mee helaas ook op...