Heerlijke high tea...en dat in Maleisie! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Heerlijke high tea...en dat in Maleisie! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Heerlijke high tea...en dat in Maleisie!

Door: Manon

19 Maart 2009 | Maleisië, Cameron Highlands

Hallo allemaal,

We hebben voor de verandering redelijk snel internet, dus vonden dat we daar maar gelijk van moesten profiteren. We zijn namelijk weer in een andere plaats, dus gelukkig weer nieuwe dingen te vertellen!

Na ons laatste berichtje uit Taman Negara, zijn we de volgende ochtend vertrokken richting Cameron Highlands. Het lijkt niet ver (hemelsbreed zal het ook niet meer dan 100km zijn, schat ik) maar we hebben er bijna 8 uur over gedaan. Met mini-vans door de jungle en 2 langere pauzes tussendoor (wat eigenlijk ook wel weer fijn was) Vlak voor 4 uur 's middags werden we door de laatste chauffeur bij een hotel afgezet. Op advies van broerlief en zijn vrouw, zijn we vrij snel door gelopen naar Cameronian Inn. Prima kamer, met eigen douche en toilet (weer in 1 hokje, nu iets meer ruimte!!), en dat voor net 15 euro. Koopje toch!

We vonden het 'zonde' om de dag te verprutsen aan alleen maar in de bus zitten, dus nadat we even wat lekkers hebben gedronken (ja sorry, weer bij Starbucks...die hebben ze hier zelfs...cultuurbarbaren!!) zijn we naar de boedhistische tempel gelopen in het volgende dorp. Uiteindelijk nog ruim een uur lopen, maar wel absoluut de moeite waard. Terug maar taxi genomen want voor 1 euro (met z'n tweetjes) ga je natuurlijk niet weer dat hele stuk lopen.

In het dorp (Tanah Rata) kwamen we de engelsman tegen die we eigenlijk al 3 dagen lang overal en nergens tegenkomen. Die kerel vond het leuk om met ons te eten (had hij al eerder aangegeven). Wij begrijpen heel goed dat hij dat wil (wij zijn immers ook heel leuk) dus ergens in een restaurantje naar binnen gegaan. Heerlijke noedels gegeten en Eduard natuurlijk weer gekozen voor de sateh (blijft toch z'n favoriet). Die kerel vond het erg gezellig met ons want hij bleef kletsen, dus ruim 2 uur later kwamen pas weer naar buiten (terwijl het eten toch echt al na een half uurtje op was) Ach ja, helemaal prima....tijd genoeg toch! (En hij heeft ons zijn nummer gegeven omdat hij in Penang in een luxe hotel verblijft en wij gerust mogen bellen als we keertje willen komen zwemmen bij het hotel!)

Vandaag rustig ontbeten in het hotel en daarna een tour + de bus geboekt voor morgen. Daarna begonnen aan een wandeltocht uit 'het boek' (oftewel de lonely planet) We hadden geen zin om alweer in een groep ergens naar toe te gaan, dus lekker zelf op pad. Gave toch. Begon een beetje rustig, maar op het einde werd het toch wel steiler en soms zelfs een beetje enger. Vooral omdat het pad vaak versperd was door een omgevallen boom. Ik dacht daar dan heel simpel even over heen te stappen, maar dat werkte niet. Gelukkig was mijn redder in nood bij me, want anders had ik een paar meter lager gelegen.

Aan het eind van de route konden we of naar Boh's thee plantage lopen (Boh is de grootste theeverstrekker in Maleisie) of richting busstation. Volgens het boek was het nog 45 min lopen naar de plantage en op de bordjes stond nog 2 km. Dus waarom niet (dachten we). Uiteindelijk bijna 2 uur gelopen! Maar wel beloond met echte scones en thee. Daar even rond gekeken, maar ons met name ook geconcentreerd op de mensen die er rond liepen want we hadden echt geen zin om terug te lopen en wilden echt een lift regelen. Dus langs de weg gaan staan en toen een jeep met thee langs kwam, de duim de lucht in. En wederom blijkt hoe leuk we zijn want we mochten gelijk mee. Leuke tocht en scheelde 5 km. De laatste 11 km naar het dorp hebben we afgelegd in een illegale taxi (3 euro pp...de afzetters, haha)

En nu dus lekker in het hotel. Eduard zit een boek te lezen en we gaan zo meteen eens kijken of we een massage kunnen scoren. Morgen gaan we naar Penang (Georgetown) waar we weer even zullen blijven. En daarna....we zien het wel. Gelukkig hebben we nog 2 weken!

Leuk dat jullie ons allemaal zo volgen. Hopelijk is het nog een beetje leuk om te lezen, we doen ons best om de verhalen niet te lang te maken, maar het is ook allemaal zo geweldig wat we hier zien en doen....

Dikke kus uit de jungle en een speciale dikke knuffel voor neef Max :-)

Eduard en Manon

• 19 Maart 2009 - 08:50

Jans:

WAUW, leukerds!!

• 19 Maart 2009 - 08:55

Mam En Huub:

Toch fijn zo'n berichtje dat er weer nieuws vanuit Maleisië is. En al helemaal relax als je dan vanaf je werkplek kunt reageren. Ik weet het, foei foei.

Nou jongens, de verhalen kunnen niet lang genoeg zijn. Het is heerlijk te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en vanalles genieten.
    Volgende keer toch maar even goed lezen als jullie weer een voettocht gaan maken of er geen gekke dingen inzitten, het is de bedoeling dat jullie wel heelhuids thuiskomen.
    Geniet er nog maar lekker van en maak maar veel foto's.
    XXX en tot gauw!

• 19 Maart 2009 - 09:20

Heleen:

Manon en Eduard!!

Ik moest even bij lezen hoor... wat gaaf allemaal!! Als ik die verhalen lees en foto's zie, zou ik zo achter jullie aan willen gaan!! Super!

En nee, ze zijn niet te lang hoor, precies goed :-D

Heel veel plezier daar nog! Geniet!

Dikke kus x
    Heleen

• 19 Maart 2009 - 09:22

Patricia:

Klinkt allemaal super!
    Geniet er maar van, ziet er allemaal prachtig uit daar!

xx

• 19 Maart 2009 - 09:50

Willian En Laurens:

Hee globetrotters,

zo te zien hebben jullie het goed naar jullie zin! Veel zien, lekker relaxen en lekker ver weg van de sleur van het dagelijks leven. Hier gaat alles ok. Het weer wordt steeds ietsje beter. Als jullie weer terug zijn is het hier ook goed vol te houden. let maar eens op!!
    tot lees maar weer.

Groetjes van ons.

• 19 Maart 2009 - 13:22

Mam:

Hey luitjes,

Een vraagje! Als jullie daar de tijd voor vinden, zouden jullie dan eens willen kijken wat een Canon 450D daar kost met een 18-55mm lens. En ook wat een aparte lens van 55-200 kost. En dan nog een Nikon D60 met een 18-105 mm lens. Kan ik even vergelijken met hier.

Alvast bedankt en nog veel plezier.

XXX

• 19 Maart 2009 - 15:18

Max:

Dikke xxxxxx en knuffels terug!! Mis jullie! Tot snel hopelijk!

• 19 Maart 2009 - 18:02

Pa En Ma:

Nou dit is een goed begin,zo vaak een berichtje bevalt ons natuurlijk wel!En dan ook weer foto's erbij,erg leuk.Veel plezier verder.x

• 19 Maart 2009 - 18:05

Tineke:

Tja wat valt er nog meer te zeggen dan waaaaaaaaaaah wat heerlijk apart allemaal!! Heerlijk vertoeven in je korte broek in een totaal andere wereld Echt super hoor.Hier is het wat minder apart allemaal wij werken en werken en .......... juist ja dat laatste dus haha Het is jullie gegund hoor geniet maar lekker en laat ons maar lekker mee genieten met verhalen en foto s.Tot gauw weer en zoals altijd een dikke x van ons allebei Pap en Tineke

• 20 Maart 2009 - 11:08

Raymond En Inge:

We kregen steeds het eerste bericht als we jullie site openden en vonden het raar dat er al enige dagen niks geschreven was. Maar nu heb ik ze gevonden en heb even bijgelezen. Het is zo leuk om het allemaal te horen, omdat we er natuurlijk ook gewoon een beeld bij kunnen vormen. Volgens mij hebben we in hetzelfde hotel geslapen in Taman Negara. Douche en WC in een, is inderdaad erg bijzonder en dat hebben ze daar vast niet overal!!

We zijn blij dat alles zo goed bevalt. En zien uit naar de volgende verslagen en zullen nu een beetje beter kijken!
    Veel plezier nog.

• 21 Maart 2009 - 13:36

Tineke:

Ha daar ben ik weer even.Nu even alle verhalen uit een zonovergoten nederland.Vandaag is de lente begonnen op de kalender en het lijkt ook echt zo te zijn Heerlijk zonnig zonder wind dus dat vraagt om actie haha.Net even anders als bij jullie denk ik maar je krijgt er wel doe- kriebels van dus lekker de tuin in bedden naar buiten was aan de waslijn.Jullie horen het al de activiteiten zijn wat minder spectaculair dan bij jullie maar het is even goed genieten vandaag.Hopen dat dat nog even aanhoud maar daar heb ik zo mijn twijfels over.In ieder geval alles ok hier Rick is sinds 3 dagen gipsvrij en heeft eindelijk het gevoel dat hij weer een beetje echt kan gaan genieten Fijn hoor!!Zoals ik al zei gaan we lekker genieten dit weekend ergens heen rijden lekker een terrasje pikken ofzo en ondertussen wachten we op een volgend berichtje van jullie Het gaat snel zeg de eerste week is maar gelukkig hebben jullie er nog 2 te gaan Geniet en geniet en geniet enzo en we horen jullie gauw weer XXXXXX pap en Tineke

• 21 Maart 2009 - 22:09

Kim, Maarten En Max:

Fijn die foto's, zo lijkt de afstand ietjes kleiner tussen ons!!
    We willen meer foto's!

Max heeft deze week z`n eerste spuitjes gehad, ach!! Zielig, maar hij heeft zich groot gehouden, onze bink!

Love ya, tot snel! Lekkere natte slijm kus van Max