Van de jungle naar de zon - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Van de jungle naar de zon - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Van de jungle naar de zon

Door: Manon

22 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve allemaal,

Ruim een week onderweg, maar soms lijkt het al veel langer. We zien en doen zoveel en ondanks dat de tijd snel gaat, genieten we elk moment.
We zijn nu in het noorden, op het eiland Penang om precies te zijn. Prachtig weer, dus van de jungle naar de zon.

Het vorige verhaal is geeindigd vlak voor de geplande massage. En die hebben we gehad...oef! Het klinkt fantastisch, maar het was echt een massage waar de masseur z'n hele lijf in de strijd heeft gegooid om ons fijn te knijpen. Op een gegeven moment zat die kerel gewoon op ons en maar met z'n ellebogen in onze rug duwen...auw....We twijfelen nog steeds of dit nu goed was, maar gewoon anders, of dat het gewoon een slechte masseur was. Overigens lig je gewoon met kleren aan onder handdoeken, aanraken doen ze je echt niet. Ach ja, weer een ervaring rijker.

's Avonds hebben we 'steamboat' gegeten, oftewel een soort fondue met curry en chinese soep waar je allerlei groenten, vlees, noodles, etc, in kunt gooien. Best lekker en vooral leuk om eens mee te maken.

Voor vrijdagochtend hadden we nog een befaamde tour geboekt (die alle toeristen doen in Cameron Highlands). Was wel interessant, vooral alle info over de theeplantages. Ook nog een 'mossy forest' ingewandeld. Weer net iets anders dan de jungle en erg leuk, maar uiteindelijk waren we wel blij toen we om half 2 weer met ons tweetjes waren ipv in een groep.

Uurtje later dan de bus richting Penang. We hadden VIP besteld dus waren klaar voor een luxe rit. Helaas, deze keer niet. Vieze bus met veel olie, maar (dat moeten we eerlijk bekennen) wel Vip-stoelen (wat eigenlijk inhoudt dat je 3 stoelen op een rij hebt ipv 4)
Onze bus kwam nauwelijks de heuvels op (en het was nog wel een mercedes bus), dus bijna 6 uur later kwamen we aan in Penang. Hier met de taxi naar ons hotel. Net buiten het drukke centrum, erg prima!

Inmiddels 10 uur, maar nog niet echt gegeten, dus de straat op om te kijken wat we konden vinden. Na wat rondgewandeld te hebben, eindelijk besloten om bij de diverse stalletjes langs de weg te eten. Dat was echt geweldig. Als een stel domme toeristen snapten we eerst niet veel van het systeem, maar het komt er dus op neer dat het een soort foodcourt is waar je gewoon een tafeltje zoekt en je drinken kan bestellen. Vervolgens loop je zelf naar buiten naar een van de vele eetstalletjes en dan kies je iets uit. Dat komen ze je brengen en betaal je rechtstreeks aan die persoon. Fantastisch systeem eigenlijk. En wij bleven maar eten: heerlijke sate (doet het altijd goed), lekkere curry (wel pittig) en fried noodles met kip. Heerlijk! We bleven eten....en dan verbaasd zijn dat we zo'n overvolle buik hadden...tja!

Zaterdag rustig aan gedaan en eerst beetje de directe omgeving verkend. Ook even naar de mall waar we eindelijk een extra lens voor onze camera hebben gekocht. Het inzoomen kan beginnen!! Daarna met de lokale bus (blijft altijd leuk) naar een prachtige tempel ongeveer 30 minuten hier vandaan. De grootste boedhistische tempel van Maleisie, echt indrukwekkend. Aan het eind van de middag nog met de bus naar Batu Ferrenghi. Een populair strand ongeveer een uurtje met de bus. Echt een strand voor de typische westerse medemens. Alles aangepast op hun wensen, westers eten in overvloed en grote hotels en resorts zodat ze de hele dag op 1 plek kunnen blijven. Na een strandwandeling en lekker eten (wel lokaal!) gelijk vertrokken!

En nu is het dus alweer zondag. Vanochtend rondgewandeld in Georgetown. Mooie stad (veel Britse invloeden). Allemaal erg mooi, maar eerlijk waar veel te warm om rond te wandelen. We zijn natuurlijk echt niet zielig, maar dat valt toch wel tegen. Dus nu lekker in een internetcafe met airco. Oh en heeeeel veeeeel schreeuwende kinderen die hier computerspelletjes tegen elkaar spelen. Dat is iets minder, maar ach.

Vannacht gaan we met de nachtbus naar Kuala Terrenganu, oftewel naar het oosten. Als het goed is, komen we hier morgenvroeg rond 6 uur aan (vast heel erg uitgerust, hahaha!) Morgen bepalen we dan daar naar welk eiland we gaan om de komende dagen op het strand te liggen en niks te doen behalve beetje snorkelen, zwemmen en lezen. Oorspronkelijke plan was P. Tioman, maar daar wordt wel wat onweer voorspeld, dus gaan nu iets noorderlijker. Welke...dat weten we morgen. We houden jullie zeker op de hoogte!

Dankjewel voor al jullie leuke reacties. Elke keer als we internet hebben, gaan we stiekem toch even kijken of we reacties hebben. Geniet van de lente en het mooie weer, dan doen wij dat ook.

Dikke kus!

• 22 Maart 2009 - 06:50

Jans:

Lieve Nonie en Eduard,

wat een verhalen en ervaringen weer! Super!
    (Vooral die foodcourt, daar word ik errug blij van!)

Geniet van jullie dagen aan het strand, ook dat lijkt me helemáál niet vervelend!

dikke kus

• 22 Maart 2009 - 09:38

Raymond En Inge:

sjong,jonge wat 'n verhalen...ik wacht op het eerste bericht wat begint met...nou vandaag ,tja Eduard wat hebben we vandaag gedaan?...HELEMAAL NIETS!! lekker in het zonnetje gelegen en 'n pilsje gevat.(dat komt ongetwijfeld nog)

Maar als ik de verhaallijn mag geloven vervelen jullie je niet.Dat laat het land ook niet toe! Dus ga verder met genieten,sponsor verder de "lokale" starbucks niet teveel en verbaas ons met mooie (ingezoomde)foto's.

tot snel

raymond en inge
    (long hair)

• 22 Maart 2009 - 10:49

Hartger En Narda:

Zo jullie draaien je hand niet om voor een aantal kilometers... We zijn erg benieuwd wat jullie van The Perhentian Islands vinden ;-)

• 22 Maart 2009 - 10:59

Hartger En Narda:

• 22 Maart 2009 - 10:59

Willian En Laurens:

zo zo, dat eten smaakt jullie goed zo te zien.geniet er verder van.

groetjes van ons.

• 22 Maart 2009 - 13:54

Pa En Ma:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan,leuk hoor.Na deze vakantie hebben jullie vast nog wel een week vakantie nodig om uit te rusten.Wat een leuke foto van manon bij de tempel, je broek kleurt er ook zo mooi bij.Fijn dat jullie deze reis niet ziek zijn, houden
    zo! xx

• 23 Maart 2009 - 11:55

Tineke:

Dat eiland met die stranden, zon en een lekker drankje dat trekt me nou ook wel moet ik zeggen.Wat heerlijk dat je gewoon daar kan bepalen wat je gaat doen En krijgen we nu dan de luier verslagen??? Niet al te veel omschrijven aub want dan word het wel erg moeilijk voor ons om te accepteren dat het hier inmidels erg hard waait koud is en natuurlijk valt er regen!!!Nee hoor flauwekul verschil moet er zijn ,kom lekker tot rust in dat paradijs daar en geniet maar van een boek en een pilsje. Nog 2 heerlijke weken voor de boeg maar daar hebben jullie vast geen moeite mee Tot gauw xxxxxxxx pap en Tineke

• 24 Maart 2009 - 08:46

Ghislaine:

Dag Eduard en Manon,
    Fantastisch allemaal! Ook nice die poncho's haha..die kunnen wij nu ook wel gebruiken!
    Maar hopelijk straalt het zonnetje toch veel voor jullie, geniet er maar lekker van!
    Zon, zee, strand..super combi! Oh ja en het pilsje niet te vergeten he:)
    Lies en tot gauw,xGhiske

• 24 Maart 2009 - 11:44

Inge:

Ha lieverds,

Een beetje een late reactie, maar het is leuk om jullie verhalen te lezen. Die starbucks doet 't 'm bij jullie he;)...die was ik in Bangkok ook tegen gekomen, maar de koffie blijft lekker!

Ik wacht met smart op jullie volgende berichten......

enjoy and have fun!

Dikke kus