De eerste voetstappen op Boliviaanse bodem! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van eduardenmanon - WaarBenJij.nu De eerste voetstappen op Boliviaanse bodem! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

De eerste voetstappen op Boliviaanse bodem!

Door: Manon

31 Oktober 2007 | Bolivia, Copacabana

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, ditmaal vanuit Bolivia. Vandaag mag ik, Manon, weer typen en zit Eduard naast me zich ziek te voelen, dus dat is erg balen. De afgelopen dagen voelde ik me minder. Sinds gisteren voel ik me beter en nu is Eduard dus de pineut. Hopelijk maar voor even....

Zoals beloofd een nieuw verslag met een paar foto's. Het laden gaat niet zo snel, dus het worden er maar een paar. En ook nog een paar foto's bij het vorige bericht.

Inmiddels dus in Bolivia gearriveerd. Tot nu toe gaat alles goed. Het weer is hier wel iets minder en gisteren hadden we zelfs ons eerst regenbuitje. 's middags scheen de zon weer volop en aangezien zon op 4000 meter hoogte erg heftig kan zijn, hadden we gisterenavond allebei een rode kop en hoofdpijn. Maar niet zeuren he!

De laatste dag in Puno was nog wel prima. Maandagochtend zijn we met de, zeer toeristische boot, naar de Uros eilanden geweest. Dit zijn eilandjes compleet van riet die vlak voor de kust van Puno drijven. Ook de huisjes, boten en vele andere dingen zijn gemaakt van riet. Bijzondere ervaring.
's middags met de bus naar Copacabana. Bij de grens was het erg interessant. Moesten voor de grens uitstappen en een vertrekstempel van Peru halen. Daarna de grens overwandelen, zie foto Eduard, en een stempel in Bolivia halen. En daarna dus met de bus verder. Ook geld gewisseld op de grens en klok uurtje terug gezet. Verschil met Nederland is nu nog maar 5 uur! Half uurtje later waren we op plaats van bestemming.
Snel hostel gezocht, busticket verder geregeld en gegeten. En daarna lekker slapen. Buenos noches!

Gisteren hebben we hier de toerist uitgehangen en zijn we met de boot naar Isla del Sol gegaan. Dit is een eiland vlak bij Copacabana met een aantal Inca overblijfselen en vooral een magnifiek uitzicht. We zijn aan de noordkant van de boot gegaan en terug naar het zuiden gewandeld. Ongeveer 8 km, maar helaas ook hier veel klimmen en dalen. Maar werkelijk prachtig. En uiteindelijk dus ook zon. Om half 6 waren we terug en om 6 uur zijn we lekker gaan eten. In de tussentijd 11! smsjes van Kim gehad dat ze een huis hebben gekocht. 11x dezelfde, dus het telefoonnetwerk werkt hier iets anders dan bij ons! Daarna nog een lekker toetje, met baileys koffie, en uiteindelijk erg blij worden als we voor zo'n uitgebreide maaltijd 15 euro moeten betalen.

Ja, Bolivia is nog goedkoper dan Peru. Ons hostel, met eigen badkamer, was 7 euro per nacht voor 2 personen en vanochtend hebben we ontbeten voor 1 euro. Het gaat dus allemaal nergens over hier. Vanmiddag gaan we door naar La Paz, de hoofdstad van Bolivia. Daar slapen we 1 nacht en dan gaan we door naar Uyuni naar de zoutvlakte. Hier gaan we met de nachtbus, 11 uur, naartoe. Hopelijk voelt Eduard zich dan stukken beter en gaat het ons lukken om te slapen. De bedoeling is om in Uyuni een toer van 4 dagen te maken, maar waarschijnlijk zullen we vantevoren nog wel een berichtje plaatsen.

Kim en Maarten, nogmaals gefeliciteerd met jullie aankoop. Het ziet er echt gaaf uit en we komen zeker helpen. Londen komt nu wel erg slecht uit he!

En voor alle anderen, super jullie reacties allemaal. Brengt Nederland toch wat dichter bij. We genieten hier echt volop, maar een berichtje van thuis is toch altijd erg welkom!

Tot het volgende bericht.
En ps. We zijn voorzichtig!!

xx

• 31 Oktober 2007 - 16:25

Marloes & Maurice:

Hé wat gaaf om de nieuwe foto's te zien. Leuk en inderdaad zo te zien mooie uitzichten. Succes met de busreis en Eduard, hopelijk voel je je snel weer beter. Knuffels van hier!
    Marloes xx (en Maurice natuurlijk :-))

• 31 Oktober 2007 - 17:11

Raymond En Inge:

heeee jullie daar... alles gaat van een leien(sorry rieten) dakje zo te lezen. Het is echt ontzettend leuk om zo op de hoogte (voor jullie letterlijk!) te blijven van jullie avonturen. Vol smart wachten we weer op de nieuwe ervaringen.
    Veel liefs Raymond en Inge

PS Eduard, Ronald Koeman heeft PSV verlaten voor Valencia...

• 31 Oktober 2007 - 17:49

Tymen En Eefje:

We genieten van jullie mooie verhalen en we hopen dat Eduard snel weer beter is.Groetjes van ons uit Voorthuizen.

• 01 November 2007 - 07:59

Bert En Johanna :

Hallo lieve luitjes , wij kijken elke keer weer uit naar een berchtje van jullie en dan die mooie foto's erbij maakt het helemaal leuk. Gauw beter worden eduard en verder genieten van jullie reis . Dikke kus Ma en Pa .

• 01 November 2007 - 08:43

Mam En Huub:

Hey wereldreizigers,

Iedere keer voel ik toch wat steekjes in mijn buik (jaloers, helemaal niet) bij het lezen van jullie verslagen. Het klinkt afgezaagd maar ik blijf het super vinden wat jullie allemaal zien en meemaken. Hopelijk is Eduard weer snel beter en kunnen jullie nog meer genieten van alles. Eerst dacht ik die zullen wel duidelijk wat kilootjes kwijt raken maar met een 3 of 4 gangen menu lijkt me dat toch moeilijk.
    Nu we het toch over sport hebben (het is wel al een tijdje geleden) maar Kamiel Maasse heeft het NL record marathon op z'n naam gezet in Amsterdam.
    Nog heel veel plezier en geniet er maar van want het einde is er sneller dan jullie denken en zeker met zo'n druk progamma. Manon we hebben nog steeds niets van Londen gehoord!

Veel knuffels en kusjes van Mam en Huub

• 01 November 2007 - 09:04

Opa Prophitius:

Hallo, Eduard en Manon, jullie maken wat mee. Ben benieuwd naar alle foto's. Geniet er nog even van, maar doe voorzichtig.
    Groeten van jullie Opa.

• 01 November 2007 - 09:07

Laurens En Willian:

Hee broeder en schoonzuster, mooi die foto's zeg! Wat een belevenissen. Maarre, hebben jullie nu het ei van columbus al gevonden? Of blijven jullie daar nog even zoeken? hahaha. Hee, veel plezier nog verder en tot horens/lees maar weer. groetjes ons.

• 01 November 2007 - 15:48

Karin:

Die drijvende Uros Rieteilanden zien er wel heel interessant uit, hoor! Maar wat niet eigenlijk, hè!

Manon, je hebt vandaag werkelijk een zeer chaotische dag gemist hier...Migratie van het netwerk, met alle gevolgen van dien en vele ergenissen. Poeh, was een aardige dag geweest om in bed te blijven liggen! Lekker ver-van-je-bed-show!

Oh, en weet je dat Judith echt geweldig goed hoofdpijn kan 'wegdrukken'? Je hoeft nooit meer een paracethamol te slikken als zij in de buurt is. :-)

Liefs,
    Karin

• 01 November 2007 - 18:26

Heleen:

De jaloezie wordt nu wel heel groot... Ik zit al dagen lang achter mijn computertje te zweten op papers en een take-home tentamen. Morgen om vijf uur heb ik verlossing!! :-D
    Ondertussen mag ik nog wel van mezelf me op de hoogte houden van jullie avonturen. Op ziekte na, klinkt het allemaal geweldig! Hoop dat ook de volgende toer weer super is.

Beterschap Eduard! En Manon, dan niet hem weer afwisselen hè!

Kus, Heleen

• 02 November 2007 - 08:21

Tineke:

Ha allebei Wat een fantastische plekken zijn jullie allemaal aan het bezoeken ,iedere keer weer wat anders om je over te ver-aaaaen en ooooooohen!Eduard ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt?Zijn het een soort griepjes die jullie hebben of echt buikgriep? Op de foto in het bootje zie ik jullie met medereizigers,gewoon andere toeristen die de zelfde tripjes boeken ofzo ?? En nog nederlanders ontmoet?Mijn collega trekt inmiddels in Peru rond dus wie weet treffen jullie elkaar ergens wat dat betreft is de wereld soms klein.Als ik jullie foto s zo zie is het in Bolivia wat droger en ruig ?Of klopt daar niets van? De prijzen voor overnachting en eten maken het wel erg aantrekkelijk zeg,dalijk krijgen jullie je budget niet op haha Nou ja daarna wat extra s in jullie huis te besteden moet je maar denken.Geniet maar lekker van de zon als die er is want hier is het de laatste dagen vochtig en kil echt een nederlands herfst temperatuurtje dus niets wat je zal missen Nog bedankt namens Patricia voor het smsje ,ik heb jullie wel terug gesmst maar of dat ook aan gekomen is ?? We blijven jullie volgen dus gauw weer tot mails enzo Geniet,maar daar twijfel ik niet aan ,rust lekker uit tussen alle activiteiten door en een dikke kus weer van ons hier xTineke

• 02 November 2007 - 10:29

Kim:

Hey zus en Eddie, ging inderdaad niet helemaal goed he met die berichtjes!!! Maar het nieuws heeft jullie in ieder geval bereikt!! En jullie hoeven inderdaad niet te komen klussen, er hoeft niet veel aan te gebeuren.
    Londen komt juist heel goed uit. Kunnen die mannen fijn klussen en is het klaar als wij terug zijn!! Haha! Perfecte timing zelfs! Verheug me daar trouwens enorm op, krijg namelijk vakantiekriebels van jullie geweldige verhalen en foto's.
    Veel plezier nog daar, geniet ervan en Eddie, beterschap he!!!
    Ps; sis, wat een leuk sjaaltje heb je om op de foto in de Canyon, is die van daar? Die wil ik ook!!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 November 2007 - 12:40

Ghislaine:

Dag Manon en Eduard! Ik lig een tijdje achter met het lezen van de verhalen....en wat een belevenissen zeg. Nu is mijn weekje vakantie alweer om en jullie maken er 10 keer zoveel mee. (maar goed dat krijg je als je zo ver weg gaat en een maand blijft) Alhoewel een klein weekje Barcelona natuurlijk top was en suoer genieten was. Maar aan jullie gezichten op de foto's te zien en jullie verhalen te lezen genieten jullie ook enorm! Het straalt er van af!! Het is echt leuk om te lezen allemaal en ga lekker zo enthousiast door. Maar wel beter worden, want ziekjes zijn is niet leuk!
    Veel plezier, liefs Ghislaine
    Ps. sms ontvangen? toch geen 11 x hopelijk..!?