Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Machu Picchu

Door: Manon

12 November 2007 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal,

Ja, we zijn er geweest. En het was inderdaad absoluut de moeite waard.

Zoals gezegd zaterdagochtend de trein naar Aguas Calientes, het dorpje bij MP. De treinreis was al een avontuur op zichzelf. Allereerst omdat je in een overvolle backpackerstrein knie tegen knie zit (voor 4 uur) en wat wij vooral bijzonder vonden was dat het 45 minuten duurde voordat we uit Cuzco weg waren. Doordat het heuvelachtig is, kan de trein namelijk niet in 1x omhoog waardoor je dus zigzaggend naar boven gaat.

Maar om 11 uur dan toch op plaats van bestemming. Gelijk naar ons geplande hostal gelopen en daar was nog plaats. Daarna lekker geluncht en naar het MP Museum gelopen om ons al in te lezen. Daarna op tijd gegeten zodat we om 7 uur naar bed konden. Om 3 uur zou namelijk de wekker gaan.

En dat ging die ook. Echter Eduard was toen al een uur wakker door de buikpijn. Veel op de wc gezeten en naar lang twijfelen besloten dat het absoluut geen zin had om in het donker naar boven te lopen. Dus weer verder geprobeerd te slapen. Om 9 uur moesten we uitchecken en vlak vantevoren is Eduard van beide kanten helemaal leeg gelopen (zullen jullie de details besparen) waardoor we eigenlijk weinig andere keuze hadden dan met de bus naar boven te gaan. Op zich stiekem eigenlijk ook wel prima!

Tja en dan ben je boven en zie je het meest gefotografeerde plaatje van Peru. Ook wij hebben natuurlijk veel foto´s gemaakt (vooral met de andere camera, die we hier niet kunnen plaatsen, dus die houden jullie tegoed). Echt heel bijzonder en gelukkig waren we ook nog voor de grote horden toeristen, dus dat scheelde wel. Volgens de boeken en de kassa, mogen er maar maximaal 400 mensen per dag MP bezoeken, maar ik geloof dat als geld een rol speelt, de regels niet zo nauw worden genomen. Echt heel veel mensen. Beetje jammer, maar dat mag het unieke moment natuurlijk niet bederven.

Na 2 uurtjes te hebben rondgewandeld, weer met de bus naar beneden en ergens rustig gaan zitten in de hoop dat Eduard zich beter zou gaan voelen. Droge rijst met groenten gehad en nog een beetje rustig aan gedaan alvorens de 4 uur durende treinreis terug kon beginnen. Tijdens de reis zaten we tegenover een ouder Canadees echtpaar waar we echt heel leuk mee hebben zitten kletsen (en adressen uitgewisseld).

Uiteindelijk om 9 uur weer in het hostal en moe, maar voldaan gaan slapen.

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en lekker ontbeten in het hotel. Eduard voelt zich gelukkig alweer veel beter dus ook hij heeft genoten van een lekker broodje en vers fruit. Vandaag gaan we vooral rustig aan doen en genieten van onze laatste dagen in Peru. We zijn stiekem ook allebei wel klaar voor de terugreis. We hebben echt zoveel gezien de afgelopen 4 weken dat we een supervoldaan gevoel hebben, maar toch ook wel weer een beetje naar Nederland verlangen.

Eind goed al goed dus. Morgen dus naar Lima en waarschijnlijk zullen we woensdag nog wel een laatste bericht plaatsen. We hebben overigens inmiddels bijna 2500 foto´s gemaakt. We gaan hiervan een mooie selectie maken en daarna gezellig bij iedereen die ze wil zien op de koffie. Komt helemaal goed dus.

Nog een paar dagen....tot snel!

xx uit Cuzco.

PS. Ik heb inderdaad kort haar. Ben voor vertrek nog bij kapper Bert langsgeweest. Het is inmiddels al weer iets gegroeid, cm. of 4!

• 12 November 2007 - 18:00

Janneke:

jeetje, wat vliegt de tijd he, maar wat hebben jullie ook enorm veel gezien (en gefotografeerd!).
    Doe inderdaad lekker rustigaan en geniet er nog even van!

Voor jou Eduard, veel beterschap!!

Tot snel weer, liefs Janneke

• 12 November 2007 - 18:24

Raymond En Inge:

heee jullie daar...
    ouw hor keal...als ik "even" al die verslagen terug lees krijg ik de kriebels(en inge heeft dat gevoel 24 uur per dag volgens mij!!)om ook de koffers in te pakken en er op uit te trekken...Maleisie of zo (grapje inge..moeha,ha,ha...)Nee,het is echt grappig om de berichten te lezen en we wachten hier allemaal op de verhalen bij de tig foto's horen. Geniet van deze laatste dagen en Eduard sterkte met het downloaden op de wc's(hoe zijn die trouwens?... als niemand dat vraagt vraag ik 't maar)

Toedeledoki raymond en inge

• 12 November 2007 - 18:58

Bert En Johanna:

Hallo eduard en manon.Wat jammer dat jij je alweer niet goed voelde eduard,want echt voor 100% genieten van alles is er dan toch niet bij denk ik.Goed dat jullie nog even een paar dagen rustig aan doen voor de grote reis weer gaat beginnen richting huis.Wij hopen dat die weer goed verloopt zonder veel vertragingen,en dan zijn ook wij weer blij als jullie vrijdag hier weer zijn.Dan kunnen jullie vast wekenlang allerlei belevenissen van die mooie reis vertellen.Nog fijne dagen en tot ziens.Liefs van Pa en Ma.

• 12 November 2007 - 20:16

Chimaera:

He mooie gek!

Alles goed daar? Ziet er supermooi uit! Geniet er nog even van voordat je weer terug naar het saaie Nederland moet.
    Je club mist je!

Groeten,

Roland, Benjamin, Michiel en Maarten

• 13 November 2007 - 06:47

Mam:

Hey Globetrotters,

Ik heb van Roy begrepen dat dit plekje een van de mooiste plekjes is, dus ben er nieuwsgierig naar de foto's. 2500 foto's dat worden lange koffieuurtjes. Jammer dat Eduard weer ziek is geworden maar gelukkig hebben jullie niks gemist. Sterke kerel, die Eduard, gaat gewoon door!! Na zoveel reizen, wandelen, klauteren en weet ik wat nog meer moeten jullie toch wel een bere conditie gekregen hebben. Nu nog een paar dagen uitrusten en dan terug naar regen, mist, harde wind enz. We zijn in ieder geval blij als jullie vrijdag weer veilig met beide benen op Nederlandse bodem staan.
    Beterschap Eduard en laat je maar lekker verwennen die laatste dagen!!!!
    XXX Mam en Huub

• 13 November 2007 - 09:46

Karin:

Hallo!

Wat jammer en sneu, Eduard dat je je nu net zo beroerd moet voelen! Gelukkig dan toch nog met de bus naar boven gegaan om van die mooie plek te genieten!

Pff...2500 foto's....Mooie dvd van maken (met tekst en geluid?)?

Zie jullie graag weer terug, maar geniet nog maar even van de laatste dagen.

Liefs,
    Karin

• 13 November 2007 - 12:30

Willian En Laurens:

Hee Eduard en Manon, jammer dat Eduard nu weer pech heeft met z'n gezondheid. Hopelijk blijft het nu eens een poosje weg, zodat jullie de laatste dagen in Peru nog even kunnen genieten. Ik weet niet of jullie na het komende, laatste bericht uit Peru nog wat reacties kunnen lezen. Daarom doe ik dat nu alvast. Maar verwacht natuurlijk wel dat het laatste beloofde bericht nog komt he!? Veel plezier dus nog even en alvast een hele goede en voorspoedige terug reis. We zijn allemaal heel benieuwd naar jullie verhalen en de foto's (shit, wat zijn het er veel!!).

Tot horens en gauw, groetjes van ons.

• 13 November 2007 - 18:53

Karen Huib En Simon:

hee, super hoor, die vakantie van jullie, en dan hoop ik dat jullie ook hier op de koffie komen met de foto's ;-)

• 13 November 2007 - 18:59

Tilly:

Geniet nog van de laatste dagen en een fijne terugreis!
    Ik zou maar alvast een planning maken voor het 'koffiedrinken"
    Veel groeten, ook van Pierre natuurlijk.
    XXX

• 14 November 2007 - 09:03

Miranda:

Dus het zit er alweer bijna op!! Wel lekker dat jullie ook weer zin hebben om naar NL te gaan; zo hoort het aan het einde van de vakantie te zijn, dan is het goed geweest. Geniet nog even van de laatste daagjes (in goeie gezondheid!! Vóor jullie volgende reis gewoon even regelmatig bij mij komen eten, dan is het maagdarmstelsel misschien al wat sterker ;-))en alvast een hele goeie reis terug!!
    Groetjesss!!

• 14 November 2007 - 13:45

Doreen:

Zo, even bijgelezen. Wat een heerlijke reis maken jullie toch! Hmm, zeker als je weet dat het hier nu 's nachts vriest en overdag is t ook grijs (en ik heb de griep, hmm). Kon dus even lekker wegdromen.

Tot gauw!
    Liefs van Doreen

• 14 November 2007 - 15:48

Tineke:

Haaaaaaaaaalootjes!!! tja dat word dus echt het laatste berichtje vanaf de sjlek haha Nou ook wij hebben lekker meegenoten van jullie geweldige ervaringen foto s en verslagen dus die koffie met nog veel meer foto s zal een mooie aanvulling zijn denk ik Ja Eduard ik denk dat het nou toch tijd word voor de hollandse gekookte aardappeltjes bij moeders aan de tafel want 2x ziek op een vakantie is een teken van uitputtig ,uitdroging ,oververmoeidheid ?? Ha ha nee hoor geintje maar jammer dat je daar nog net last van kreeg in MP Enfin inmiddelas zijn jullie weer bijgekomen en je aan het voorbereiden op de terugreis denk ik ,geniet nog van de laatste mooie indrukken daar en tot gauw in een koud Nederland Goeie terugreis dikke xxxxxxxx van pap en Tineke

• 17 November 2007 - 12:34

Luuk:

Hoi vakantiegangers!
    Nu snap ik inderdaad je afwezigheid in Nijmegen. Wereldreisje...?! Het is wel echt supertoevallig, maar op dit moment bevind ik me een stukje oostelijker van het grote eiland waar jullie nu ook zijn. Loop hier een 1/2 marathon met de militaire ploeg. Misschien een rooksignaaltje verzenden?
    We mailen, spreken of zien elkaar elkaar!
    G.U.P. (Groeten uit Paramaribo),
    Luuk.

• 12 Maart 2009 - 12:25

Marianne:

Hoi,

Wij willen jullie een hele fijne reis toewensen en we zijn benieuwd naar jullie verhalen!!!!

Groetjes,
    Gert, Marianne, Corné en Evy