Uyuni .... ghosttown - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Uyuni .... ghosttown - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Uyuni .... ghosttown

Door: Manon

02 November 2007 | Bolivia, Uyuni

Hallo allemaal,

We zijn in een ghosttown beland, te weten Uyuni. Plaatsje in het zuiden van Bolivia en startplaats voor een tour naar de zoutvlakte. Klinkt goed, maar hier is dus werkelijk niks te doen.
En internet is ook zoooo traag. (deze keer dus ook even geen foto´s)
Maar goed, er is internet en een dagje lekker niks doen is eigenlijk ook wel prima. Gelukkig voelt Eduard zich zo goed als beter. Hij heeft koorts gehad en goed uitgeziekt, dus moet goed komen. In elk geval bedankt voor alle lieve ´beterschap berichtjes´

Laatste berichtje was uit Copacabana en daarna zijn we met de bus naar La Paz vertrokken. We hadden, zover ons verteld was, een toeristenbus geboekt. Deze zijn over het algemeen wat luxer en veiliger, maar helaas bleek het de lokale bus te zijn. Het was eigenlijk ook wel gewoon prima, alleen stopt deze bus erg vaak en word je in La Paz ergens op een niet-toeristische plek afgezet. Gelukkig stonden ons hier 2 politieagenten op te wachten die gelijk een taxi aanhielden, de papieren van de chauffeur controleerde en alle gegevens noteerde. Voelde erg veilig dus. Gelijk naar het uitgekozen hostel en hier was volop plaats. Eduard is gelijk gaan liggen en na kort overleg ben ik maar alleen erop uit gegaan om de tickets voor de bus naar Uyuni te halen. Ook wat gaan eten en Eduard de kans gegeven om lekker bij te slapen.

De volgende dag samen de stad in en eerst lekker ontbeten. We hadden inmiddels ook besloten om vanuit Cuzco terug te vliegen naar Lima en dus vliegtickets te gaan kopen. Dat is de dinsdag voordat we naar huis komen en daarmee behoeden we ons voor een busrit van bijna 20 uur. Een vlucht is 20 dollar duurder dan het meest luxe buskaartje, dus waar hebben we het over. Tineke, ons budget komt dus toch wel op!
Verder vooral lekker rondgeslenterd en ook een busticket van La Paz naar Cuzco geboekt. (Dat is dus voor als we van hieruit weer terug gaan naar La Paz)
En nog een bezoekje gebracht aan het Coca Museum wat erg interessant was. Coca bladeren worden hier door de lokale bevolking nog erg veel gekauwd en alles wat er mee te maken heeft, wordt verkocht (zoals thee, snoepjes, cake etc. En natuurlijk illegaal cocaïne)
Al met al prima dagje dus!

En nu dus Uyuni. We zijn hier vanochtend met de nachtbus aangekomen en dat is redelijk goed gegaan. Gisterenavond om 9 uur in La Paz vertrokken, dat is dus de hoofdstad van Bolivia, en vanochtend om 8 uur hier aangekomen. Het tweede deel van de weg was niet geasfalteerd dus het was een hobbelige toestand, maar uiteindelijk helemaal goed gekomen. Gelijk een hotel gevonden en even opgefrist en lekker ontbijten. Met verse sap, want dat kunnen ze hier wel maken. En gezond he...

Morgen gaan we voor 3 dagen een toer maken met een 4WD jeep en slapen we ergens in eenvoudige hostels onderweg. Mijn verwachtingen zijn erg hoog. We gaan dus sowieso naar de zoutvlakte, maar ook naar allemaal verschillende meren (met verschillende kleuren). Verder gaan we flamingo´s zien, gaan we naar een geyser en mogen we weer genieten van de hotsprings, deze keer natuurlijke hotsprings. Maandagavond komen we hiervan terug en dan gelijk de nachtbus naar La Paz. Daar dan nog 2 dagen en dan naar Cuzco voor Machu Picchu. Maar dat duurt gelukkig nog even want daarna komen we echt al weer bijna naar huis.

Voor de komende dagen geldt dus ook weer dat we niet echt bereikbaar zullen zijn. Dinsdagochtend in La Paz weer internet en hopelijk goed bereik met de telefoon. Want dat is hier dus niet super. Kim, je smsje hebben we uiteindelijk 14x gekregen. Hopelijk snel bericht van Londen, anders ga ik na vakantie gelijk bellen! Ghis, die van jou is goed aangekomen (super dat Barca leuk was), maar terugsturen lukt dus niet. Tineke, goed dat het smsje voor Pat is aangekomen. Sms terug (nog) niet ontvangen. En Willian, ben bang dat we jou zondag geen ´gefeliciteerd smsje´ kunnen sturen, dus bij deze alvast proficiat. En Raymond, dankje dat je Eduard op de hoogte houdt (ook al is het PSV!). Hij probeert hier af en toe teletekst via internet te kijken en de site van VI, maar je had nu zeker een primeur. Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Gaan we zeker missen zodra we weer thuis zijn.

Oh en tot slot nog goed nieuws! We hebben officieel een huis. Berichtje van de notaris gehad dat koopakte op 30 oktober gepasseerd is. Helaas de hypotheekakte ook, dus nu ook een schuld. Ach ja....

Hasta luego en een dikke kus uit Uyuni!

• 02 November 2007 - 23:51

Janneke:

Wat een leuke berichten allemaal en dat terwijl het voor mij toch wel een beetje midden in de nacht is...

Fijn dat Eduard zich weer beter voelt, dat jullie nog heel gave vooruitzichten hebben en dat het huis helemaal rond is! (zo zie je maar, ook dat gaat gewoon allemaal door hier in NL)

Hele fijne dagen toegewenst en ik kijk weer uit naar jullie volgende berichtje!

Ik duik mn bedje in!

Trustii,liefs Jans

• 03 November 2007 - 06:52

Laurens En Willian:

Hee mdadakvdwz (mensen-die-aan-de-andere-kant-van-de-wereld-zitten), even gauw een berichtje voor dat ik aan het werk moet, dus heb jullie bericht nog niet gelezen. Maar daarna volgt nog een reactie, ok? Veel plezier verder en tot gauw. gr van ons.

• 03 November 2007 - 07:38

Raymond En Inge:

Hey Manon en Eduard,

Gelukkig is alles goed en wat gaaf dat jullie die zoutvlakte tour toch gaan doen. Gisteren was op het journaal dat er in Peru en enkele landen er omheen een feestelijke herdenkingsdag was voor de overledenen. Hebben jullie in Bolivia hier iets van meegekregen?

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis... Best grappig dat jullie dit op vakantie horen! Zo zie je maar dat sommige mensen het toch ontzettend goed hebben.

Ook fijn dat jullie terug vliegen naar Lima. Houden jullie ook wat meer tijd over om Lima nog beter te bezichtigen en wat te shoppen ofzo!

Vol verwachting klopt ons hart, voor het nieuwe reisverslag!

Veel plezier, xxx

• 03 November 2007 - 10:32

Michiel:

He Eduard en Manon,

Ik moest even wat berichtjes inhalen, maar ben weer helemaal op de hoogte. Echt mooi avondtuur/vakantie daar. Ben benieuwd naar jullie trip van 3 dagen. Dat soort reisjes in de reis maken het volgens mij extra leuk.

Veel plezier en tot binnenkort

Gr,

Michiel

• 04 November 2007 - 08:12

Pap En Tien:

nou dat is weer een leuk reisverslag.op naar het volgend avontuur.wij wachten af nou jullie zijn n mooie levens ervaring rijker tot snel groetjes p en t

• 04 November 2007 - 13:46

Tineke :

Hier nog even een berichtje van T (haha) Het duizelt me ondertussen van alle plaatsnamen en dingen die jullie meemaken en ondernemen !!Wat een reis zeg,dat maakt menig mens nog niet in heel zijn leven mee Super!! Als jullie terug zijn gaan we er nog eens uitgebreid voor zitten om alles "live" te horen en zien.Tja nu jullie je in de schulden hebben gestoken zou ik daar nog maar eens lekker de beest uithangen haha,want eenmaal terug word het werken en werken Iets wat wij dus nu ook al die tijd al aan het doen zijn,en ons af en toe verlekkeren aan jullie reisverslagen.Nee hoor van harte gegund nu bijna op de helft van jullie reis denk ik he?? Ik zal ook maar zeggen Hasta luego hoewel ik eigenlijk niet weet wat het betekent maar vast iets aardigs! Dikke kus uit ons kikkerlandje xxx Tineke

• 04 November 2007 - 14:04

Ghislaine:

Ben benieuwd naar jullie trip..voor de rest klinkt het allemaal weer erg goed en relax!!!
    En natuurlijk gefeliciteerd met jullie huis. Leuk om dit officiele nieuws daar te ontvangen. Vier het maar goed daar..want ik las dat er nog geld in de buidel zat! hehe..
    Veel plezier en dikke kus x Ghis

• 05 November 2007 - 06:57

Mam:

Nou als het goed is dan zijn jullie op dit moment ergens in de zoutvlakte nog aan het slapen. Hopelijk is het niet te dubbel zout en krijgen jullie er genoeg te drinken. Fijn dat Eduard zich weer beter voelt en nu maar hopen dat het voor jullie alle twee zo blijft. Proficiat met jullie huis, zo zie je maar hoe snel alles kan veranderen, zo huur je een tweekamerapp. en zo ben je groot grondbezitter. Heel veel plezier en dikke kus en knuffel van mam.

XXXX

• 05 November 2007 - 19:21

Karin:

Hé globetrotters!

Gefeliciteerd met jullie huis! Nogmaals dan maar, want de keuken is ook al uitgezocht. :-)

Fijn dat Eduard weer beter is. Zo'n reis en je ziek voelen lijkt me erger dan ziek zijn in je eigen omgeving.

Jullie trip naar de zoutvlakte, meren en hotsprings klinkt weer helemaal geweldig! Zijn jullie inmiddels weer heelhuids van terug als het goed is.

Manon, over smsjes gesproken. Ik heb je een aantal dagen geleden een sms gestuurd, maar kreeg vandaag bericht dat ie nooit bezorgd is. Probeer het nog wel eens.

Liefs,
    Karin

• 06 November 2007 - 09:02

Renate:

Hey Eduard en Manon,

Bedankt voor jullie kaartje, super leuk! En wat een super leuke verhalen allemaal! Echt leuk om jullie zo te volgen. Natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie huis.

Geniet nog even van al jullie avonturen!

Groetjes,
    Margreet, Willie en Renate