´Death road´ survivors! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu ´Death road´ survivors! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

´Death road´ survivors!

Door: Manon

09 November 2007 | Peru, Cuzco

Jaaaaa, we hebben de most dangerous road overleefd! Het was echt spectaculair, maar Mam we zijn heel voorzichtig geweest. Bovendien hadden we een supergoede organisatie uitgezocht, dus we hadden de beste mountainbikes en 2 supergoede begeleiders. En omdat er sindskort een nieuwe geasfalteerde weg is bijgekomen, wordt de death road niet meer echt veel gebruikt door gewoon verkeer. En dat is maar beter ook want de herdenkingskruizen langs de weg waren niet te tellen. We hebben een cd met foto´s en filmpjes gekregen, dus die houden jullie tegoed.

Inmiddels zijn we dus weer in Peru. In Cuzco om precies te zijn. Gisteren naar een rit van 13 uur eindelijk aangekomen. Licht chagrijnig (met name ik dan), maar net verhuisd naar een fatsoenlijk hotel, een heerlijk ontbijt gehad en inmiddels ook al de tickets voor de trein naar Machu Picchu gekocht. (93 dollar per persoon, maar dan heb je ook wat...hopen we). Morgenvroeg gaan we met de trein naar het dichtsbijzijnde dorpje waar we dan slapen en zondagochtend vertrekken we rond 4 uur zodat we Machu Picchu met zonsopgang kunnen zien. Moet goedkomen. Veel mensen die we onderweg hebben gesproken, noemen dit één van de hoogtepunten. Erg benieuwd dus.
Zondagavond dan weer terug hier en dan maandag nog een dagje Cuzco en omgeving. En zoals wellicht bekend dinsdag dan met het vliegtuig naar Lima waar we ons gaan trakteren op een groot stuk taart om Kim haar verjaardag te vieren!

Helaas deze keer geen foto´s. Hier is niet echt een goede aansluiting en bovendien willen we snel van Cuzco gaan genieten want wat we tot nu toe gezien hebben, belooft veel goeds.

Verlanglijstjes voor sinterklaas komen eraan. Mag er ook een verlanglijstje bij voor het avondeten voor als we terugkomen?

Misschien maandag weer een berichtje, maar dat ligt eraan. En ach, over een week zijn we alweer thuis....

xx

• 09 November 2007 - 17:26

Tymen En Eefje:

Hoi jongelui!
    Wat hebben jullie al veel gezien.
    We hopen dat we jullie fotoalbum ook een keer mogen zien.
    Manon heb jij je haar laten knippen?
    Eduard ben jij weer helemaal beter?
    Leven jullie je nog maar even lekker uit,
    want als jullie weer terug zijn moeten jullie je weer netjes gaan gedragen.
    groetjes uit Voorthuizen

• 09 November 2007 - 19:11

Jeroen & Valerie:

tjonge, wat een reis maken jullie... Lees nu even jullie berichtje (terwijl jullie alweer bijna terugkomen)... Nu nog lekker genieten in Z-Amerika, straks lekker voorbereiden voor jullie nieuwe woning!

Groetjes,

Jeroen & Valerie

• 09 November 2007 - 20:39

Roy Van Buggenum:

Buenas tardes Eduard y Manon,

Wat heerlijk om die verhalen van jullie te lezen! Ik krijg meteen weer zin om terug te gaan naar Peru.

Ik neem aan dat jullie nu in aguas calientes zitten, om vandaaruit naar Machu Pichu te gaan? Als dat het geval is dan kun je daar erg mooi wandelen in de omgeving en kun je zelfs al een berg(ben naam even kwijt) naast Machu Pichu op om vandaaruit al eer eerste blik erop te werpen. Maar je moet dan wel veel ladders beklimmen.

Als jullie op de dag zelf naar Machi Pichu gaan, dan is het inderdaad verstandig om erg vroeg te vertrekken om zo een mooi plaatsje te bemachtigen. En dan lekker genieten van de zonsopkomst. Dat is echt super mooi. Het is een van de mooiste momenten in mijn leven geweest!

Todavia una semana fina!

Saludos Roy

• 09 November 2007 - 21:01

Mam En Huub:

Meteen maar een reactie van ons achter die van Roy (natuurlijk op z'n computer).
    Gelukkig dat jullie die "road" overleefd hebben en nu nog genieten van die dagen die jullie nog resten. Verlanglijstjes voor Sinterklaas? Hebben jullie nog wat te verlangen na zo'n reis, haha! Alle gekheid op een stokje, ik denk dat dat wel goed komt. Eten bij thuiskomst? Als jullie mee naar het zuiden gaan is dat geen probleem en anders denk ik dat ze in Otterlo de pineut zijn!!!
    Ik zou zeggen, geniet er nog maar van want nu gaat het heel snel. Ik ben toch wel blij als ik jullie vrijdag weer kan omhelzen.
    Knuffels en kusjes, mam en Huub

• 09 November 2007 - 21:49

Raymond En Inge:

Wederom een leuk verslagje. Ben blij dat jullie gewoon alles doen wat jullie ook willen en wilden. Je bent er maar één keer, dus geniet maar op en top.
    Veel plezier en we wachten vol smart op het volgende verhaal.
    Tot snel...

• 09 November 2007 - 22:25

Bert En Johanna :

Wij hebben deze keer echt uitgekeken naar een berichtje,zodat we nu zeker weten dat jullie niet met de fiets in een ravijn gestort zijn!! Verlanglijstje voor het avondeten mag je natuurlijk altijd indienen,maar er moeten toch in ieder geval gekookte aardappelen zijn voor eduard, Maar voor het zover is [ niet erg voor ons ] wensen wij jullie natuurlijk nog hele fijne dagen met weer een hoogtepunt of punten. Dikke kus van ons.

• 09 November 2007 - 22:59

Marloes En Maurice:

Benieuwd naar de foto's van de zonsopgang! Hoort zich aan als een hele romantische plek om te .... ;-)

Liefs,
    Marloes

• 10 November 2007 - 06:50

Willian En Laurens:

Hee broertje en schoonzusje, fijn dat jullie het overleefd hebben! En dat jullie nu weer konden mailen, ma was toch wel lichtelijk ongerust. Ik hou het kort want de plicht roept weer, veel plezier verder en tot horens.

groetjes ons.

• 10 November 2007 - 15:13

Pap En Tineke:

Hoi hoi.Ja dat zal zeker spectaculair geweest zijn om in dat gebied met een goede begeleider op de mountain bike te zitten Super!!Nog een goeie week en dan komen jullie alweer terug?? Dat is toch echt omgevlogen he??Eefje schreef het ook al Manon maar op die ene foto in het warm water lijkt het net of je je haar heel kort hebt maar dat zal zo lijken omdat het nat was??Of bij een peruaanse kapper geweest? Nou geniet nog lekker van jullie laatste periode daar ,mijn collega stuurde een e mail naar het werk dat ze in Cuzco zijn met foto s erbij Leuk je weet maar nooit of jullie elkaar daar nog treffen Veel plezier nog en nog niet te veel aan die hollandse aardappels denken hoor Dikke kus pap en Tineke

• 10 November 2007 - 18:59

Karin:

Dag, dag,

Ik ben héél benieuwd naar foto's van Death Road! Klinkt spectaculair. Die Machu Picchu ook overigens! Geniet nog even ten volle van de reis en elkaar. Een week gaat (te) snel voorbij!

In ieder geval flinke regenbuien gemist!

Liefs,
    Karin

• 10 November 2007 - 19:36

Ghislaine:

Over een weekje alweer thuis..en nu al praten over de aardappelen, hehe:) Hoe grappig! MAAR, geniet eerst nog maar van al het moois daar. Super dat jullie die trip gedaan hebben!
    Liefs en tot gauw, xGhis

• 12 November 2007 - 09:19

Hartger En Narda:

Wat een fantastische foto's, super. Jullie zien echt geweldige dingen, wij zijn heel benieuwd naar de rest van de foto's. wij kunnen ook niet wachten!!! Krijgen nu ook echt de kriebels, nog een maandje voor ons hier.
    Tot heel gauw nu, dan kunnen jullie aan de surprises beginnen!
    kusjes uit Arnhem