Jarig in Maleisie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Jarig in Maleisie! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Jarig in Maleisie!

Door: Eduard

17 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Even weer een update van ons.

Allereerst natuurlijk allemaal bedankt voor de felicitaties, erg leuk! Vanochtend werd ik verrast door mijn lief met slingers, een snelle jelle met kaarsjes en een lieve kaart, en dat op deze vakantie, was super!

Nu maar weer even terug naar Kuala Lumpur. Zaterdagavond gelijk naar een marktje geweest. Ik aan de sateh en Manon aan iets anders, was allebei lekker en niet ziek geworden dus prima.
Daarna naar de Petronas Towers om ze al verlicht te zien. Zondagochtend dan op tijd er heen om in de rij te staan voor de gratis tickets (klinkt bekend he Raymond en Inge). Uurtje gewacht en tickets gekregen, we moesten nog even wachten, maar er was een starbucks in de buurt dus geen probleem.
Het uitzicht is wel leuk, maar de torens zijn vooral van de buitenkant bijzonder.

's middags zijn we naar een tempel gelopen in het zuiden van de stad. We vinden het altijd leuk om in een nieuwe stad te wandelen ipv de metro te nemen, maar in KL valt dat toch wel een beetje tegen. Het is allemaal erg indrukwekkend (en ook best westers) maar het is gewoon niet zo leuk om te wandelen. (en als je dan ook nog verkeerd loopt...haha!)
De tempel zelf was erg mooi en kleurrijk. De foto vertelt de rest. Schoenen uit en even binnen kijken, blijft speciaal.

Maandagochtend naar Taman Negara, eerst de bus en later 2,5 de boot. Op brede en zeer vieze rivier vaar je door het groen, met een lekker briesje erbij erg relaxed. Aldaar aangekomen een hotel gezocht, redelijk nieuw van de buitenkant (zeggen ze) en dan toch de wc en douche ineen (als je direct onder de douchekop wil staan, moet je op de wc staan/zitten, haha).

Gisterenavond een jungletocht gedaan. Leuk om gelijk de jungle in te gaan, maar niet super spectaculair. Veel toeristen (oh ja, daar horen wij ook bij!!) en in onze groep een pools echtpaar dat van elke mier een foto wilde maken, oefff! Vandaag o.a. een canopywalk (over touwbruggen loop je tussen de boomtoppen door en zie je dus veel, het was veilig hoor) en een bezoekje aan een dorpje met zeg maar de inheemse bevolking in de jungle hier. Leuk om te doen en te zien.

Zo lekker eten en morgenochtend pakken we de bus naar Cameron Highlands waar we iig een bezoekje willen brengen aan een theeplantage. We houden jullie op de hoogte!!

Kortom tot nu toe zeker de moeite waard. Toch weer anders dan Z-Amerika, maar zeker niet minder gaaf. Over het algemeen is het rustig overal en zijn de mensen hier erg vriendelijk. Met name Manon is een wandelende attractie, maar daar waren we in Peru ook zo aan gewend.
We vermaken ons dus prima!

Hopelijk is met jullie alles goed.

XX

Manon en Eduard

• 17 Maart 2009 - 10:41

Jans:

YEEEEH,

Gefeliciteerd Eduard!!

En een fijne dag toegewenst in een geweldige omgeving met een geweldige reisgenoot ;-)

Liefs Jans

• 17 Maart 2009 - 10:43

Mam En Huub:

Nou nou zeg, dat gaat bij jullie in een razend tempo. Wat jullie in die korte tijd al gezien hebben. Leuke foto's, toch altijd weer even spannend wanneer de eerste foto's verschijnen.
    Zo zie je maar dat je ook tijdens je vakantie een verjaardagstaart kunt maken. Nog een leuke dag verder en tot gauw.
    XXXX

• 17 Maart 2009 - 11:12

Mam en Janneke, jullie waren ons net iets te snel (wat we wel heeeel leuk vinden!) Het stukje is iets uitgebreider geworden en er staan wat meer foto's bij. Dus mochten jullie dit nog lezen...

• 17 Maart 2009 - 11:16

Ghislaine:

Hallo lieve reizigers,
    Van harte gefeliciteerd!!!Hoera!
    Ik ben wel net op tijd om alle mooie foto's te bewonderen..ziet er fantastisch uit!
    Wat een avontuur weer zeg!Geniet er maar lekker samen van...
    Tot gauw!
    x Ghis

• 17 Maart 2009 - 11:24

Michiel:

Proficiat prophitius:)

• 17 Maart 2009 - 19:47

Pierre En Tilly:

Eduard,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ik vind dat Manon je erg verrast heeft met alle versieringen en zelfs kaarsjes op de taart.
    Leuk jullie reis weer te kunnen volgen middels dit verslag.
    Heel veel plezier nog samen.

Liefs,
    Pierre en Tilly

• 17 Maart 2009 - 20:57

John Crijns:

nou edje nog een leuke verjaardag wel erg laat he .leuke foto.s en n leuk verslag van de eerste dagen vakantie gr uit n zonnig limburg pap j en t

• 17 Maart 2009 - 22:04

Funs En Ria:

proficiat eduard met je verjaardag, ja wij lezen nu ook jullie avonturen heel erg leuk trouwens, en de fotos te gek om te zien nog een mooie vakantie verder groetjes uit mofert: funs en ria

• 18 Maart 2009 - 18:51

Max:

hey oom eddie!!

mama had je een sms-je gestuurd op de telefoon die jullie helemaal niet mee hebben, slim he van mijn mama!! dus willen we jou toch nog even feliciteren met je verjaardag!! Bij deze! Als jullie weer thuis zijn zing ik een liedje voor jou, oke!! heel veel plezier nog daar in verwegistan!! Dikke kus, ook aan tante manon! XXXX