Toeterend Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Toeterend Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Toeterend Lima

Door: Eduard

18 Oktober 2007 | Peru, Lima

Hoi hoi,

Een eerste bericht vanuit Lima. Een erg lelijke stad (tja, het is gewoon zo, haha) met een paar leuke gebouwen en starbucks (alleen geen mokken) en dus veel toeterende auto´s. Ze toeteren werkelijk overal voor en dit hoor je dan ook de gehele dag door.
Maar goed onze reis is wel goed begonnen hoor.

We waren woensdag al vroeg op schiphol, dus eerst maar eens koffie gehaald om wakker te worden, inchecken was namelijk ook nog niet mogelijk. Voor de veiligheid toch maar twee sealbags gekocht (de mama´s ook weer gerust). Slotjes hadden we zelf,dus veilig op weg. De vlucht naar Amerika was prima. Plaatsen bij het raam, een eigen tv-scherm en genoeg leuke films. Bovendien ook veel eten en drinken, dus de vlucht van ruim 9 uur ging snel voorbij.
Dan Amerika, jaja, toch maar even voet op Amerikaanse bodem gezet he, voor mij (Eduard) iig de 1e keer. Over de controles ook niks gelogen,die zijn niet mis. De kleren mag je aan houden, maar verder moet alles af en ook de schoentjes gaan uit. Toch zijn we er doorheen gekomen en toen was het wachten op de vlucht naar Lima. Vooral maar beetje heen en weer gelopen, want van 9 uur vliegen word je wel een beetje stijf.

De vlucht naar Lima was in een iets minder luxe toestel (geen eigen tv meer), hoewel we ipv deze luxe meer behoefte hadden aan een bed, haha. We waren allebei redelijk moe en dan duurt zo´n vlucht toch lang. Ruim 6 uur later landen we dan in Lima en kan ons Zuid-Amerikaanse avontuur dan echt beginnen.
We moesten alleen nog ff door de douane, maar met dergelijke lange rijen is er echt geen lol aan. Het was net de Efteling. Ach, na een dik uurtje hadden we dan toch die stempel te pakken.
Onze bagage was ook aangekomen, dus konden we op weg naar ons luxe hotel. Wat een begin voor een stel low-budget reizigers, he. Ons ontvangst was goed geregeld, we werden namelijk onthaald door duizenden (of ja, honderden) Peruanen, die of iemand op kwamen halen of ons een taxi probeerden aan te smeren. Na even zoeken een betrouwbare (uitziende) chauffeur gevonden.
De taxirit maakte ons al duidelijk dat wij misschien toch iets beter hadden moeten opletten tijdens de cursus Spaans. Gelukkig hebben we ook handen en voeten.

Om half een ingecheckt en snel ons bed opgezocht. Na ruim 26 uur eindelijk lekker slapen.

En dan nu dus Lima!
Vandaag veel rondgewandeld, een starbucks gevonden en nu dus internet.
Inmiddels ook al (in het Spaans!!!) bustickets voor morgen gehaald, dan gaan we namelijk al vroeg op weg naar Pisco.
Hier gaan we kijken of we, ondanks de aardbeving in augustus, toch nog iets terug kunnen vinden van de mooie omgeving.

Voor nu nog even rondwandelen en dan vooral weer uitrusten. Iig al leuk om de vele reacties te lezen. Tot snel!!

We houden jullie op de hoogte.

Liefs,
Manon & Eduard

• 19 Oktober 2007 - 08:51

Laurens:

Hee Eduard en Manon, fijn dat de reis goed verlopen is en dat jullie veilig op plaats van bestemming zijn aangekomen. Leuk om te lezen hoe de reis ging. D'r komt weer een klant voor me binnen, dus ga gauw weer aan de slag. Veel plezier en geniet er van. Tot horens/lees, groetjes Laurens.

• 19 Oktober 2007 - 15:02

Pap En Tineke:

Woow jullie hebben echt al snel een pc gevonden !! K dacht ga ff kijken maar er zal wel niets opstaan Haha Dus toch!!Ondertussen al een flink eind van ons vandaan lijken jullie door dit eerste verslag lekker dichtbij,ga vooral zo door .De chaos in de stad begint voor mij al een beetje te leven Hopenlijk zijn jullie inmiddels lekker uitgerust van de lange reis en op naar alle nieuwe avonturen waar wij lekker van mee gaan genieten.Goed veel spaans met elkaar praten dan komt misschien alle geleerde stof wel weer naar boven Wees voorzichtig en wat heel belangrijk is geniet van ieder moment van de dag!! dikke kus voor allebei pap en Tineke

• 19 Oktober 2007 - 20:06

Doreen:

Hee Manon en Eduard,

Geniet lekker van jullie reis, ik vind t nu al leuk om jullie perikelen te lezen!
    Hoop er de komende weken nog wat meer te zien, zodat ik mee kan genieten.

Groetjes en liefs van Doreen

• 19 Oktober 2007 - 21:03

Bert En Johanna:

Leuk om al zo snel een reisverslag te kunnen lezen. Nu gaat het eigenlijk pas echt beginnen he. Wij hopen dat jullie in Pisco nog veel moois zullen vinden, en jullie nieuwe fototoestel volop kunnen inwijden.Veel plezier en pas goed op elkaar. Kus van ons.

• 19 Oktober 2007 - 22:10

Kim En Maarten:

Hey luitjes,

fijn om te horen dat jullie na 26 uur goed zijn aangekomen, jaaa... je moet er wat voor over hebben!!!
    Nou, geniet er maar lekker van met z'n tweetjes!!!

tot snel, liefs xxx

• 20 Oktober 2007 - 13:02

Raymond En Inge:

We waren net bij pap en Tineke om pap een goede reis te wensen. En toen Tineke ons vertelde dat er al iets op stond waren we zeer verbaasd. We zijn blij dat jullie zo goed zijn aangekomen. Het echte reizen kan nu gaan beginnen.

Veel plezier in Pisco en probeer de cultuur en natuur zo goed mogelijk op te snuiven.

Hopelijk snel weer een verslagje.

Liefs Raymond en Inge

• 20 Oktober 2007 - 15:33

Karin:

Jeetje, volgens mij 2 dagen (uiterlijk) níet gekeken en dan al een dergelijk verslag van jullie reis en eveneens alweer behoorlijk wat reacties! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Ga er vanuit dat jullie inmiddels goed zijn uitgerust en avonturen beleven á la Indiana Jones. Bundelen, inclusief fotomateriaal en uitgeven bij terugkomst!

Manon, ik wil je nog even bedanken voor je super lieve kaartje! Je bent een schat!

Het is hier vooral erg koud, maar best zonnig. We gooien er weer wat hout op!

Tot later!

Liefs, Karin