Geld terug bij vertraging? - Reisverslag uit Nazca, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu Geld terug bij vertraging? - Reisverslag uit Nazca, Peru van eduardenmanon - WaarBenJij.nu

Geld terug bij vertraging?

Door: Manon

22 Oktober 2007 | Peru, Nazca

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, deze keer vanuit Nazca (weer iets verder naar het zuiden)
Eerst even iets verduidelijken n.a.v. het bericht van de vorige keer. IK draag ook zo´n rugzak!! Aleen ben ik gezegend met de kleine camera en maak ik dus net iets vaker makkelijker een foto!! Dat het even duidelijk is, hahaha!

Maar goed, geld terug bij vertraging dus? Dit vroegen we ons af toen we, samen met 2 Nederlandse meisjes, al een uur zaten te wachten op de bus voor het hostel in Paracas. Er kwam maar geen bus. Nagevraagd en de bus zou anderhalf uur te laat zijn. Kwartier later ineens een taxi voor onze neus die ons naar de PanAmerican highway ging brengen. Ook daar bleek de bus niet te komen (of voorbij te rijden) waardoor we ook na 2 uur nog steeds niet wisten of we Nazca wel zouden halen. Vervolgens met dezelfde taxi weer naar een andere plek waar we in een klein kantoortje werden gedumpt. Hier werd ons verteld dat de bus over een half uur zou komen. Die man aldaar was druk aan het telefoneren en omdat we er nauwelijks iets van verstonden, hielden we er maar gewoon rekening mee dat we niet naar Nazca zouden gaan. Achteraf bleek dus dat hij over ons eten was aan het bekvechten (wisten wij veel!). Maar goed, na een half uur daar te hebben gezeten, moesten we met onze tassen de highway oversteken en daar wachten. En toen...na 5 minuten...eindelijk de bus!

Om 11 uur kwamen we in Nazca aan. Wij hadden nog geen hostel (het is immers overal erg rustig) maar als het bijna middernacht is, baal je wel een beetje. Die 2 meiden hadden wel gereserveerd bij Hostal Brabant dus wij maar met hun mee. Maar eerst pinnen! En dat lukte, bij de 2e automaat! Bij het hostel aangekomen werden we ontvangen door een Nederlandse en dat was wel even fijn. Mochten gelijk gaan slapen en zouden de dag daarna wel alles regelen. Dikke prima dus.

Na lekker geslapen te hebben (wel harde bedden, maar ach!), lekker douchen en daarna ontbijten. En toen zagen we ook de prijzen van dit hostel...Schrikken, zo goedkoop. Voor een nacht met ons 2-tjes betalen we 7,50 euro en voor een ontbijt met koffie en broodjes 1 euro. Bovendien superaardige mensen. Ook wel makkelijk om Nederlands te praten en bovendien is Hedwig (zo heet ze) gelijk allemaal activiteiten en een buskaartje verder voor ons gaan regelen. Superhandig.
Gisterenmiddag zijn we gaan sandboarden en met een sandbuggy er naar toe. Echt helemaal geweldig. Vooral die buggy was echt tof. We moesten best een eind rijden en de rit was echt super. Prachtige omgeving en natuurlijk de kick van de buggy. Daarna in de middle of nowhere en alleen maar zand om ons heen, geprobeerd te sandboarden. Het was namelijk best lastig omdat het zand lang niet zo goed glijdt als sneeuw. Zeg maar eerder, gewoon niet glijdt. Eduard zijn eerste ervaring op een board was dus anders dan verwacht. Maar het was toch wel tof. En daarna dan terug en toen mocht Eduard ook rijden. Bijna de hele terugweg. Hij vond het helemaal geweldig en ik achterin dacht alleen maar: shit, hij heeft geen lenzen in! Maar het is helemaal goed gegaan....

Thuis gekomen eerst alles uitgeklopt en gedoucht. Zand zat overal! Daarna lekker gaan eten en redelijk op tijd gaan slapen, want erg moe. Maar erg voldaan.

En dan vandaag. Vanmorgen zijn we met een klein vliegtuigje gaan vliegen boven de Nazca-lines. Dit zijn allemaal figuren in de woestijn die alleen vanuit een vliegtuig te zien zijn en waarvan ze niet weten hoe ze er zijn gekomen. Was echt heel bijzonder. En doordat we een reispil hadden genomen, viel de misselijkheid ook wel mee.

Nu zitten we in het hostal en is het plan van vanmiddag lekker chillen en wat dingen regelen voor de komende dagen. Vanavond gaan we met de nachtbus naar Arequipa. Weer iets zuidelijker en de grootste stad na Lima. Hier slapen we 1 nacht en dan gaan we een 4-daagse trek maken door de diepste canyon ter wereld. (2x zo diep als de Grand Canyon) Geen idee dus of we voor die tijd nog iets kunnen plaatsen, maar anders daarna een uitgebreid verslag met foto´s. Oh en tijdens de tocht hebben we een ezel die de rugzakken draagt, dus dan zijn de rollen goed verdeeld....

Dankjewel voor het nieuws dat Brigitte gewonnen heeft (Johanna, ook voor de sms) Toch een Limburgse he! En is inmiddels al bekend of Pap goed is aangekomen? Ik heb gesms´t, maar geen reactie. En Kim, we horen graag hoe het afloopt met het huis.

En voor alle anderen: dankjewel voor jullie lieve berichtjes. Erg leuk om te lezen en we houden jullie zeker op de hoogte.

En echt tot slot: het is hier 27 graden en erg zonnig, moehahahahaha....

Dikke kus!

• 22 Oktober 2007 - 18:24

Karin:

Dag, dag,

Dat lijkt me nog eens een aardig en verdiend ontspannen ontvangst na zo'n lange reisdag waarin er maar geen bus leek te vertrekken! Lijkt niet altijd ideaal om je omringd te weten door Nederlanders in het buitenland, maar moet wel een verademing zijn in Nazca. Jullie zien er heel ontspannen uit op de foto's. Net een filmstrip!

27 graden.. tja, hier zonnig en nog steeds koud of eigenlijk kouder. Maar mijn gordijnen hangen eindelijk! Tis maar wat je belangrijk vindt, hè. :-)

Liefs,
    Karin

• 22 Oktober 2007 - 18:27

Arie:

Chimaera shirtje!

• 22 Oktober 2007 - 18:30

Heleen:

Hee lieve reizigers!

Wat klinkt het allemaal geweldig zeg! Super! En ook erg leuk dat jullie foto's hebben kunnen plaatsen. Het is wel jaloersmakend hoor :-( Maar goed, hier in NL is het ook niet verkeerd hoor, haha, het zonnetje schijnt.
    Btw, kan geen toeval zijn dat jullie in hostel Brabant terecht komen ;-)
    Héél veel plezier de komende tijd! Ik blijf jullie volgen.

Dikke kus, Heleen

• 22 Oktober 2007 - 18:52

Dirk En Moniek:

Hoi allebei!

Het klinkt allemaal super zeg! Lekker boarden in de woestijn oow echt gaaf! En dan vliegen, niet verkeerd!
    Heel veel plezier daar nog met zn tweetjes!

Liefs Dirk en Moniek

• 22 Oktober 2007 - 19:06

Tineke:

Yoow daar ben ik weer! Geweldig wat een activiteiten jullie daar allemaal ondernemen Helemaal super om te lezen en de foto s te bekijken.En ja smeer het er maar even lekker in hoe lekker de temperatuur bij jullie is. Hier wel een zonnetje maar ook hard op weg naar het vriespunt dus brrrrrrrrrrrrr.Gisteravond van pap een smsje gehad dat hij bij de bus stond op weg naar Manhattan en vanmiddag stuurde hij dat NY helemaal te gek is en het fototoestel ook. Ik weet dus niet of hij die geleende van Inge bedoelt of er zelf inmiddels 1 gekocht heeft haha. Maar in ieder geval gaat alles heel goed. Nou als jullie in dit tempo door gaan met belevenissen de komende weken dan hebben we nog heel wat te lezen en te bekijken. De foto s zijn echt super. Wonderbaarlijk die figuren in het zand zou iemand die er toch niet stiekem s nachts inmaken?? En over die bepakking dat was maar een geintje hoor Eduard is tenslotte de man en als dat zo uitkomt moet je daar ook (mis)gebruik van maken toch?Nou geniet maar lekker verder van al het moois om jullie heen en rust ook een beetje uit tussen door Wij zullen wel gewoon hard werken en met de winterjas aan naar buiten .Als er nog nieuws van pap komt laat ik het ook weten Veel plezier Dikke kus Tineke en ook de groeten van Rick want die leest nu ook mee Dooei

• 22 Oktober 2007 - 19:21

Inge En Raymond:

Hallo luitjes, ik heb een paar keer proberen te sms'en maar na een aantal keren de tekst te hebben ingetoetst en de telefoon die toch echt begint na te laten, heb ik de hoop maar voor even opgegeven en doe het zo.
    Ik kreeg van Tineke een typisch pap smsje doorgestuurd. Alles goed in NY. Heel fijn met fototoest en goed weer!
    gr fam cryns
    Dus.........
    Uit je verslag heb ik begrepen dat jullie dus ook al weten dat Kim en Maarten morgen een bod gaan doen op een huis.

Toch handig hè.... we blijven allemaal op de hoogte.
    Misschien hoor je nog eerder van me, via sms, als de telefoon en het geduld meewerkt!

Nu even over jullie. Het klinkt echt helemaal super en de prijzen vallen ook echt mee. Zo goed, dat er zelfs een vliegreisje extra gepakt kan worden, zo zo! Doe maar lekker alles wat jullie willen!!!
    Veel plezier toegewenst voor alvast de canyon. (en weer stiekem: ben maar voorzichtig)
    Kus

• 22 Oktober 2007 - 19:40

Cecile:

Ha reizigers!!!

Vet zeg :) Ziet er erg goed uit allemaal. Ook erg benieuwd hoe de vlucht boven de Nasca lines was! En helemaal gaaf dat jullie zelf mochten rijden in de buggy (whaaaaa).

Hebben jullie nog 'last' gehad van dat volksonderzoek gisteren?

Veel plezier/succes/sterkte met wandelen in de vallei, en niet te veel meesjouwen.. zielig voor de ezeltjes ;)

XXX Cecile

• 22 Oktober 2007 - 20:44

Ghislaine:

Dag manon en Eduard!
    Na een weekend kamp Unitas zie ik alweer grote lange verhalen vanuit jullie zonnige land.:) Echt super!! Zo te lezen maken jullie in zo'n korte tijd ontzettend veel mee. Erg mooi allemaal, en de foto's zijn inderdaad erg stoer. Geniet maar van al deze mooie momenten en ik verheug me al op jullie volgende verhaal, vol met spannende avonturen:)
    Liefs x Ghis

• 23 Oktober 2007 - 08:52

Laurens En Willian:

Hee stoere woestijn ruiters, wat lijkt me dat sandboarden gaaf om te doen zeg! Jullie zien er wel cool uit zo met die helmen. En zo ontspannen op de foto, net of jullie het dagelijks doen. Dat reizen lijkt kinderspel.haha. Fijn dat jullie je zo goed vermaken. Jammer voor jullie dat het weer zo vervelend warm is he? Ik leef met jullie mee hoor. Moet wel afzien zijn, vooral te weten dat het hier in het mooie Nederland zo lekker fris is. Al dat zand dat zo lekker overal gaat zitten en plakt door het zweet enzo. Maar de fotoshoot is goed gelukt.

Nou, ik zou zeggen veel plezier in de canyon en tot gauw.(en net wat Inge stiekem zegt, pas goed op elkaar)

groetjes van ons.

• 23 Oktober 2007 - 10:34

Marloes:

Hé Globetrotters,

Keileuk man om te lezen hoe jullie eerste dagen van het ZuidAmerikaanse avontuur is verlopen. En leuke foto's van het sandboarden (of zandhappen???). Alleen wil ik even laten weten dat jullie ons écht niet hoeven te vertellen hoe warm jullie het hebben :-(....

Een dikke kus vanuit koud Nederland (maar we hebben wel zon :-)!) Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Leuk leuk leuk.

Liefs,
    Marloes (en Maurice)

• 23 Oktober 2007 - 13:50

Hartger En Narda:

Na een fantastisch feestje gisteren omdat Narda 30 jaar werd hebben wij het adres bemachtigd van jullie superleuke site! Bedankt voor jullie cadeau, komt goed van pas nu wij ons ook gaan opmaken voor de reis. Krijgen echt kriebels als we jullie foto's zien, supermooi.
    Feestje was erg leuk, opa Brink voor t eerst van zijn leven in een kroeg! Helemaal geslaagd de surprise, wat ben ik toch naief! Heel veel plezier van de mooie landen en van elkaar! dikke kus hartger en narda

• 23 Oktober 2007 - 22:07

Pap:

nou leuk om te lezen hier in ny .hier loopt alles lekker stemming is goed .overal in enuit weer een geweldige leuke ervaring om na 15 jaar hier weer terug te zijn.morgen komt eva en zien we nog meer .manon en edje fijne vakantie nog.jullie hebben weer een nichtjeerbij debbie is bevallen haar naam is dewi gr van john lei marian demi en sidni uit manhatten new york

• 24 Oktober 2007 - 06:43

Jans:

Mogguh!
    Ik geniet nog steeds van de berichten...laat maar komen, dan voelt het alsof ik zelf ook steeds even weg ben..
    Fijne dag en een dikke kus!

Jans

• 24 Oktober 2007 - 06:44

Bert En Johanna :

Hoi eduard en manon,wij vinden jullie verhalen prachtig en erg leuk dat wij ook via mooie foto's jullie belevenissen kunnen volgen.Wij kijken weer uit naar het volgende verhaal.Kus van ons.

• 24 Oktober 2007 - 10:20

Mam:

Nou eindelijk dan een reactie van je moeder. Zit achter de computer bij Kim en heb met plezier alle verslagen en reacties gelezen. Inderdaad krijg je genoeg info via jullie site! Ongelooflijk wat jullie in die korte tijd allemaal al meegemaakt hebben. Of je nu denkt dat je 2 nachten in hetzelfde hotel kan blijven (hè Inge en Raymond) of dat je uren op de bus moet wachten, het is in beide gevallen maar de vraag of je nog ergens kunt slapen maar zo'n goedkope nacht en hopelijk wel een lekker (goedkoop) ontbijtje maakt alles weer goed, toch! Ook super met al die foto's, krijg je inderdaad een goeie indruk. De tocht door de canyon wordt vast en zeker onvergetelijk en een hele ervaring maar toch even, wees voorzichtig. Hoop snel te horen hoe het verlopen is. Lekker van alles blijven genieten en heel veel plezier. XXX Mam en Huub